Elektronische piep uit PC-kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mentosz

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Hoi allen,

Heb sinds vandaag een apart probleem. Ik was net bezig met het transformeren van filmbestanden via Handbrake naar een handig MP4 formaat. Op de achtergrond draaide nog het spel F12013. Ineens hoor ik een elektronische hoge piep. Dan is het even stil en weer één. Vervolgens weer even stil (dat even stil is zeker 10 seconden minimaal) en dan weer één. Ineens besluit de PC maar heel lang te gaan piepen en dan heb ik er genoeg van en heb ik hem uitgezet. Even de PC van de stroom af alle stekkers even gecontroleerd en aangezet. Bij het opstarten hoor ik één piep (zoals normaal en volgens mij betekent dat dat er niets aan de hand is) eenmaal opgestart zet ik Handbrake weer aan en begint de PC weer met piepen. (zelfde frequentie alleen de lange piep blijft nu uit). Weer afgezet en weer opgestart. Nu is hij al 15 minuten stil, maar ik vertrouw het toch niet helemaal.

Apart feitje. Heb sinds vandaag een XBOX 360 Wireless PC controller en die USB-connector zat er de eerste twee keer in (bij het piepen). Heb ik er net uitgehaald en vooralsnog geen piep.

Iemand enig idee wat aan de hand kan zijn?

Heb ook even een DXDIAG gedaan om info uit mijn systeem te geven.

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 7/10/2014, 14:34:55
Machine name: CASPER-PC
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.140303-2144)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: GA-MA770T-UD3P
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) II X3 435 Processor (3 CPUs), ~2.9GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4094MB RAM
Page File: 2108MB used, 6078MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode

Laatst bewerkt:
Alle ventilatoren en koelblokken stofvrij?
Zo'n hoge piep kan betekenen dat de temp van de chipset te hoog is opgelopen.
Hoe is de airflow in die kast?

Alle ventilatoren en koelblokken stofvrij?
Zo'n hoge piep kan betekenen dat de temp van de chipset te hoog is opgelopen.
Hoe is de airflow in die kast?

Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Zal hem vanavond eens grondig uitstoffen.

Hoogfrequent piepen? (bijna het piepen van een ouwe tv?)

Extreem late reactie, maar wilde toch even melden dat het is verholpen. Er zat vrij veel stof in de kast zelf en op de koelblokken. Dat heb ik vervolgens verwijderd en nu is die weer vrij van piepjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan