Elementen overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldGJ

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Hallo mensen,

Ik ben op het moment bezig met de drag & drop functies van jQuery. Nu is het zo dat ik overzicht heb met afbeeldingen die ik kan selecteren. Dat wil zeggen, er wordt een klasse 'selected' mee gegeven. Nu wil ik op een bepaald moment dat alle elementen met de 'selected' class, in 1 div worden gezet, zodat ik die complete div kan gebruiken om de afbeeldingen te slepen (drag).
Iemand een idee hoe je dus een NIEUWE div aanmaakt en daar de elementen in plakt met de 'selected' klasse?

Alvast bedankt.

Gr. Ronald!:)

PS. Andere ideeën over drag & drop zijn natuurlijk ook welkom. Het gaat om de helper functie van de 'draggable' functie.

Hej Ronald :)

Ik begrijp dat je een manier zoekt om meerdere elementen tegelijk te verslepen? Door naar de documentatie van jQuery drag/drop te kijken zou ik zo 1-2-3 niet weten hoe je dat moet maken (en of 't überhaupt mogelijk is). De elementen met de selected-klasse krijg je gemakkelijk met de jQuery-selector. Verplaatsen van de elementen gaat dan zo:
[JS]var newDiv = document.createElement("div");
document.body.appendChild(newDiv);
$(".selected").each(function() {
newDiv.appendChild(this);
});[/JS]
De lastigheid is dan dat je nu waarschijnlijk wil forceren dat dit gebeurt wanneer je met één van de .selected-elementen een drag-proces begint, maar dat newDiv dan dat drag-proces overneemt.

Ik ben er zelf altijd een voorstander van om dit soort dingen zelf te programmeren. Dat is meer werk, maar je hebt dan een stuk meer controle over je elementen (en 't is heel leerzaam :P). Daar zou ik je wel mee kunnen helpen als je dat wil :)

Gr. Robin

Robin!

Ik ben er nog niet uitgekomen. Ik zal je vertellen wat ik precies wil.

Ik heb een overzicht, een div, met daarin allemaal afbeeldingen. Ik wil dat deze afbeeldingen kunnen worden geselecteerd en allemaal tegelijk, vanaf hun eigen plaats, kunnen worden versleept. Een beetje het idee wat er ook bij een computer gebeurd.
Je selecteert er een aantal, je gaat slepen, dan blijft het origineel staan, maar een soort 'ghost' div wordt aangemaakt en die sleep je. Op het moment van loslaten (niet op een droppable element), moeten de afbeeldingen weer netjes naar hun eigen plek terug 'flowen'.

Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel. Er is dus de jQuery UI, maar ik vond nu ook een drag en drop jquery iets. (http://threedubmedia.com/code/event/drag) Daar kan het misschien wel mee, maar daar heb ik nu even geen tijd voor om uit te proberen. Wie weet kun je er is naar kijken. Het is erg leuk moet ik zeggen, maar ik hou nu eenmaal van precisie!

Alvast bedankt maar weer!

Gr. Ronald!:)

Hej :)

't Zijn prachtige libraries allemaal, maar op één of andere manier is 't het toch net niet :( Ik denk dat jQuery UI voor jou toch het dichtst in de buurt zou komen als je dus een library wil gaan gebruiken. Daar zitten draggables en droppables en zelfs selectables in. Probleem: hoe combineer je ze? :P De geselecteerde elementen uit die demo moet je dan op één of andere manier nog kunnen verslepen. Ik zie zo 1-2-3 niet hoe je dat voor elkaar krijgt, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen ^^

Anyway, dit is een probeerseltje van mij:
http://robins.awardspace.com/lib/test/dragdrop/ (selectie zoals de pictogrammen op de bureaublad, met de muis of ctrl-click)
Er zou nog van alles aan moeten gebeuren (cross-browser compatibiliteit, met name) voordat het af is, maar zoiets is wat je uiteindelijk wil hebben, toch?

Gr. Robin

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan