• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eliminatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcvk45

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Bedankt voor de oplossing met unieke datavalidatie. Nu heb ik echter het volgende probleem. Als ik 15 verschillende werkzaamheden moet toekennen aan verschillende personen, is het dan mogelijk om als ik bv in kolom C al de uit te voeren werken vermeld dat die werken in de lijst verdwijnt zodat op het einde de niet toegekende werken overblijven. Het lijkt veel op datavalidatie maar is anders.
voorbeeld :
lijst 1
2
3
4
5
Werk 1 wordt toegekend aan persoon X en 1 verdwijnt uit de lijst.
Werk 3 wordt toegekend aan persoon y en 3 verdwijnt uit de lijst.
Alvast bedankt

Zet een Conditional Format (voorwaardelijke opmaak) op basis van formule op de lijst met taken. In die formule laat je de betrokken cel dus een match maken met de ingevulde cellen en als de match gemaakt kan worden kleur je tekst van de betrokken cel in dezelfde kleur als de achtergrond van die cel. Dan is het net of de inhoud verdwijnt.

Groet, Leo

Ik begrijp wel de uitleg van uw antwoord maar weet in verste verte niet hoe ik aan deze fomule moet beginnen en zeker niet de formulering. Op het gebied van formules inbrengen ben ik nog een leek 1ste klas.

Alvast bedankt voor uw snelle reactie.

Je moet een voorbeelbestand plaatsen en daarbij PRECIES vermelden wat je wil
Met wat nu bekend is, zijn er te veel onduidelijkheden, bv.: Moeten de gegevens echt verdwijnen, moeten ze naar een ander werkblad, of wat anders? En op welke manier maak je in het blad duidelijk dat een werk moet verdwijnen? Vragen waarop het antwoord bekend moet zijn, alvorens aan een oplossing te beginnen.

Zoals zapatr hierboven aangeeft, voor een specifieke oplossing voor jouw specifieke situatie zul je een gedetailleerd voorbeeld moeten plaatsen.
Dat neemt niet weg dat we hier reeds een principe-voorbeeld kunnen geven van hoe het zou kunnen.
Toch een voorbehoud: de gebruikte matrix-formules zijn niet echt eenvoudig, en je omschrijft jezelf als "leek 1ste klas".

Bijlagen

Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd en hoop dat dit duidelijk is.
Bedankt voor de reaktie.

Bijlagen

Zoals het voorbeeld van wher dat zou schitterend zijn maar dan zoude lijst die verdwijnt onder de kolom moeten die ingevuld wordt ipv ernaast.

Ik weet niet hoe ik je moet bedanken maar dit is ronduit schitterend.

Hartelijk bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan