Elitegroup K7S5A stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amon-Ra

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Een AMD Athlon 1 Ghz werkt op een Elitegroup K7S5A. Het systeem was aan een opkuis toe en de schijf zat ook overvol.

Nu steekt er een nieuwe extra schijf in. Ik installeer Win XP pro zonder problemen. Als ik mijn externe HDD aansluit om mijn documenten terug te zetten blokkeert de pc compleet. Het beeld bevriest. Ik trek de USB-kabel weer uit, reset en het systeem werkt weer normaal. Hetzelfde probleem als ik een USB-muis aansluit.

De geluidskaart wordt niet herkend na de Windows setup en ik installleer de AC '97 audio codec van Realtek. Na de installatie bevriest het scherm. Hetzelfde als ik een SIS 7012 audiodriver installeer. Als ik andere software installeer is er geen probleem.

Ik heb er al een oude niet gebruikte modemkaart uitgehaald om conflicten te vermijden, ik heb Windows al op zowel de oude als op de nieuwe schijf geïnstalleerd en ik heb de oude schrijf er al eens helemaal uitgehaald, maar dat helpt allemaal niet. Is het moederbord naar de zak of kan ik nog iets anders proberen? Ik kan trouwens nergens de originele drivers vinden op het internet. Alvast bedankt voor eventuele tips!

heb je de handleidingsboekje van je moederbord ga naar de bios en volg de instructie uit dat boek je usb poort staan waarschijnlijk uit bij je geluidskaart geldt hetzelfde

Hallo !

Na de WinXP-installatie eerst de chipset-drivers voor je MOBO installeren !
Staan op een CD die je bij je MOBO hebt; zoniet: deze downloaden op een andere PC van de site van je MOBO-bakker.

Greetz,

Harry.

Ik heb zelf de cd noch de handleiding van het mb. Ondertussen heb ik wel de audiodrivers gevonden op de website van Elitegroup. Ik zal jullie wijze raad zeker opvolgen. Hopelijk levert het wat op.

Ik betwijfel wel of USB en audio uit staan in de bios. USB werkt namelijk wel nog voor enkele seconden.

windows update's wel uitgevoerd daar staan namelijk de drivers van usb 2.0 bij denk ik:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan