Elke cd mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

btl-member

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2003
Heyz,
ff een vraagje, de laatste tijd mislukt elke cd die ik wil branden. Of hij blijft hangen op 91% of hij geeft een write error. Waar zou ut aan kunnen liggen?

misschien een open deur intrappen, maar:

laserlens vuil,
writer versleten,
software corrupt geraakt,
je gebruikt cd's die een lagere maximum brandcapaciteit hebben dan waarmee jouw brander, brandt.

Vraag jezelf eens af of je de laatste tijd (sinds het mis gaat) iets anders doet of andere cd's hebt gebruikt dan de keren daarvoor.

Heb je een burnproof brander (klinkt dom maar zlefs deze branders kunnen cd's ver****ken)
Verder even de vragen in het antwoord van psja beantwoorden.

Ook ik kan niet meer branden. Ik heb een Packard Bell AMD Duron (tm) processor, een cd-brander: Goldstar CD-RW CED-81208B SCSI cd-rom device. De problemen begonnen al 2 maanden geleden toen ik nog met windows xp werkte. Mijn zoon heeft daarna windows 2000 geinstalleerd, maar dat hielp niet. We hebben de stuurprogramma's onderzocht. De cd-lens schoongemaakt met zo'n cd-cleaner cd. Ook hebben we een andere brander erin gezet om te kijken of die wel werkte. Maar toen konden we ook niet branden. Ik kan wel audio cd's afspelen vanaf cd-rom, maar met data cd's heeft hij al meer moeite.
Als ik iets wil branden begint het proces, maar niet lang daarna wordt de cd uitgespuugd en is ie weer onbruikbaar geworden. Je kunt zien dat het branden gestart is. Ik heb diverse merken cd's geprobeerd, maar dat maakt allemaal niet uit.
Kan het zijn dat het programma ad-aware iets veranderd heeft op mijn pc?

Kalynda, welkom op de Helpmij !

Het was iets handiger / beter geweest als je een nieuwe vraag had geopend ipv in dit topic verdergaan.

Maar oke, we zijn er nu toch...........

de-installeer de brandsoftware (en verwijder de brander desnoods uit het apparaatbeheerscherm en laat Windows bij een hernieuwde opstart van je machine de brander detecteren) en probeer daarna -nadat de machine opnieuw is opgestart- met de buildin brandsoftware van Windows eens te branden.

Gaat dit wel goed ? Dan de brandsoftware (Nero of welke je ook bij je brander geleverd hebt gekregen) opnieuw installeren en nogmaals proberen.

Suc6!

Laatst bewerkt:
Dank je wel Pasja,

Ik zal het gaan proberen binnenkort. En dan laten weten of het geholpen heeft. Hartelijke groeten van Kalynda.

Heb brandsoftware eraf gehaald. Daarna media player geupdate (denk ik) en het lukte me toen om 1 cd te branden. Bij de 2e ging het mis. Kwam er een blauw scherm met "bad_pool_caller. Zo'n melding heb ik al eens eerder gehad maar weet niet wat ik ermee moet. Ik heb de pc weer opnieuw opgestart en brandde een 2e cd. Toen volgde er een zwart scherm met stop, een hele serie getallen waarna: address 8046BA22 base at 80400000, date stamp 4047db83 ntoskrnl.exe
Het zegt me allemaal niks, maar ik begrijp wel dat er nog van alles verkeerd is op de pc

Ik hoop voor jou dat je Windows XP draait ?

Voer systeemherstel uit naar een datum van voor je probleem / problemen, want je hebt echt een probleem.

Kijk voor mensen met soortgelijke problemen (en vele aangedragen oplossingen) even hier

Ik heb windows 2000 erop en daar zitten volgens mij geen herstelpunten bij. Jammer :-(
Morgen eens kijken wat ik nog meer kan doen. Misschien heeft mijn zoon nu weer ideeën opgedaan. Ik hoop het.
Ik heb nog steeds niet begrepen wat nu "bad_pool_caller" inhoudt. En ik kan dat ook niet opmaken uit de problemen die anderen hiermee hadden. Heeft het zin om de pc weer opnieuw te formatteren en alles te installeren? Of loop ik dan weer de kans die waarschuwing te krijgen. Is er gewoon echt iets stuk aan de pc of zijn er conflicten op de pc?
Voordat ik de pc zou formatteren wil ik eerst data op cdrom branden.

Ga er maar voor 99% vanuit dat je pc goed is en dat er een driver probleem is.

Daar ben ik blij om, dat de pc zelf dan waarschijnlijk nog goed is. Het volgende wat ik zou kunnen proberen is de cdrom schijf te verwijderen (het stuurprogramma)?
Ik ben echt wel een leek hoor, maar ik wil wel graag wat computerproblemen aankunnen. Jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten. Wel fijn dat er mensen zijn die helpen :)

Als je een relatieve leek bent en het verwijderen en herinstalleren van de (brand)software heeft niet DE oplossing gebracht EN het is voor jou een "kleine" moeite om te formateren, dan is het in dit geval wellicht aan te bevelen om te formateren. (Veelal de beste / meest doeltreffende en snelste oplossing)

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik dat maar ga doen. Zal eerst moeten uitzoeken of ik op de één of andere manier de gegevens die ik nu op de pc heb staan ergens kan bewaren...het liefst dus toch op cdrom branden. Bedankt Pasja, voor alle adviezen. Ik vind het fijn dat ik hier vragen kan stellen!

Als de harddisk van je pc in meerdere partities is verdeeld, dan kopieer je de documenten / foto's / films etc. etc. van C: naar D: of ... ?

Zolang er maar geen belangrijke bestanden van jou op C staan.
Als je vervolgens Windows her-installeert op (de geformateerde) C-schijf dan blijft partitie D of E ongemoeid, m.a.w. je bestanden staan daar veilig.

Kopieer ze na de herinstallatie van Windows terug naar C: en formateer D daarna ook even om de boel lekker "op te schonen".

Dan toch nog één vraag Pasja. Ik zou het liefst de windows xp er weer opzetten, die geinstalleerd was op de pc toen ik hem kocht.
Ik heb de schijf in partities verdeeld en kan alles bewaren op de d-schijf. Maar..... waar ik bang voor ben is dat ik xp met de software die ik bij deze pc kreeg die partitie kwijt raak. Als ik er zeker van was dat dat niet het geval is dan zet ik dat allemaal weer terug. Maar dat is juist de vraag. Ik meende dat we de schijf al eens eerder in partities opgedeeld hadden (mijn zoon en ik) en dat daarna de d-schijf verloren ging met de oorspronkelije software.
Dus mijn vraag: Wat denk jij? Kan het?

Als je dat gaat doen met een zogenaamde herstel-cd van packard bell, dan ben je inderdaad alles kwijt. Die cd maakt hem weer zoals ie was toen je hem kocht.Dus heb je later pas partities gemaakt dan ben je die ook weer kwijt incl. je data.

Dank je, Petje, daar ben ik ook al bang voor.....dus hoe kan ik mijn bestanden bewaren als ik met die "brandproblemen" zit?

Kun je niet van iemand een xp-cd lenen? Die kun je dan installeren met je eigen code. Moet je voor die tijd wel voor al je apparaten even drivers opzoeken, aangezien die ook op zo'n herstel-cd staan.

Ga ik overleggen met mijn zoon. Mag ik nog 1 vraag stellen aan jou? Wat nu ook vreemd is op de pc: als ik rechtsklik op een bestand kan ik bij kopieren niet meer de optie vinden: kopieren naar E, het cdrom station, er staat wel 2 x kopieren naar emailontvanger in. Dit is zo sinds de installatie van windows 2000
Oef ik dwaal wel af van het onderwerp. Hoop dat dat niet erg is.

Windows XP kan zelf branden, ik dacht win2000 niet.M.a.w. bij win2000 heb je dus een brandprogramma nodig met win xp hoeft dat niet. Dus vandaar dat je die optie dan kwijt bent.Maar waarom hij er dan twee e-mailontvangers neerzet is mij ook een raadsel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan