Elke dag dezelfde: trojan hunter komt steeds terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Elke avond om 12 uur draai ik Mycrosoft Antispyware. En die vindt elke avond steeds één indringer: Zlob. Ik laat hem keurig verwijderen, maar de volgende avond wordt hij wéér gevonden ... heeft iemand een idee wat ik hier mee moet?
Het is een Trojan hunter, en hij zit in HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Microsoft\Policies\Explorer\Run wininet.dll

Alvast bedankt voor je antwoord,
Ingmar

Als je die virus verwijderd dan zou ik ook systeem herstel uitschakelen en sluit het systeem af, en bij het opstarten systeem herstel weer inschakelen, waarschijnlijk ben je van de virus af.

humpe zei:
Als je die virus verwijderd dan zou ik ook systeem herstel uitschakelen en sluit het systeem af, en bij het opstarten systeem herstel weer inschakelen, waarschijnlijk ben je van de virus af.

Als je iedere dag systeemherstel uitvoerd is dit wel een optie ja. :)

Als je de virus verwijderd dat wil nog niet zeggen dat je van de virus af bent, vaak moet je da systeem herstel verwijderen om de virus die daar nog aanwezig om daar ook te verwijder om dat deze daar nog aanwezig is.

Dat doe ook als ik regelmatig een backup maak dan maak ik systeem herstel altijd leeg omdat op c meer ruimte krijg, ik gebruik ghost 9, waar ik al veel voldoening van heb gehad om een backup terug te zetten en niet meer alles wat ik er opstond te configerieren. waar je dagen mee bezig bent.

Een backup scheelt je een hoop tijd dan om alles er weer op moet zetten!!!

Je kan ook manueel dat bestand gaan verwijderen dit zorgt er tevens voor dat het telkens opnieuw geïnstalleerd wordt. Normaal als je alle mappen verwijdert en dan nog een scan doet met ewido zou het verwijdert kunnen worden. Maar controleer ook even of het niet staat onder start,alle programma's,opstarten of als je bij uitvoeren msconfig intypt op enter drukt naar het tabblad opstarten gaat en de opstartbestanden invoert op deze site : http://castlecops.com/StartupList.html Ga vervolgens ook in je register kijken typ bij uitvoeren regedit druk op enter open hkey_local_machine,software,microsoft,windows,currentversion,run zoek daar naar een ab pictogram dat overeenkomt met de spyware en verwijder het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan