Elke keer bij herstart de cmos jumper herplaatsen bij MSI 845PE Max2

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolf879

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Ik heb een MSI 845PE Max2 en krijg hem alleen maar opgestart als ik de cmos jumper eraf haal, hem op de andere 2 pootjes gedurende 5sec. houd en weer terug plaats. De batterij is nog 3.0 volt en pas vervangen. Kan iemand mij helpen?

Specs

Bios: American Megatrends
CPU: Intel Pentium 4 socket 478 (1.50GHz)
GPU: ATI Standard AGP 256Mb
Seasonic 130W voeding

MVG Wolf

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Toch een aanwijzing dat die instelling niet wordt vastgehouden.
Is 130W niet erg weinig voor een voeding?

Zjegger dank u voor uw snelle reactie. Het kan best zijn dat de voeding weinig is maar het heeft altijd prima gewerkt vOor mijn systeem. Plotseling moet ik elke keer die jumper verplaatsen om nog in het systeem te komen. Anders is het elke keer herstarten door het systeem zelf met een compleet leeg beeld

Normaal gesproken moet een nieuwe CMOS-batterij dit oplossen.
Helpt 't ook niet als je handmatig in het Bios teruggaat naar de fabrieksinstelling en dit opslaat d.m.v. F10?
Als dat ook niet werkt moet er toch ergens een hardwareprobleem zijn.

Laatst bewerkt:
Nee helaas, ik heb de default high performance en de standard settings geprobeerd! Ik merk op dat hij niets opslaat, de bios datum staat ingesteld op 26 januari 1983 :p

Ja dat wilde ik net vragen, of de datum wel goed stond. Zou toch nog eens een andere batterij proberen (CR2032).
Dus de datum houdt hij ook niet vast?

Heb verschillende geprobeerd een van panasocic en zon action batterij! Ik heb ze beide gemeten en zijn vol! Het punt is dat ie niets opslaat dat ik steeds de jumper eraf haal, dat is dus een reset Van de cmos en de verklaring waarom hij niets opslaat. Als ik hem eindelijk aan heb zegt hij terrecht bios checksum bad. Weet u er nog raad mee??

Nou in ieder geval bedankt voor uw hulp. Ik ga kijken of een bios update het probleem verhelpt.

Graag gedaan, maar ik kan niet garanderen dat het wat oplost.
Hou ons igg op de hoogte en succes natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan