Elke keer BSOD, alleen in veilige modus niet. Radeloos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga de optie met de foto's als eerste nu even proberen. Staan in de veilige modus in configuratiescherm, hardware, apparaatbeheer er nog apparaten met kruizen / uitroeptekens aangegeven? Ja, maar heb deze allemaal uitgeschakeld en toen opnieuw opgestart in normale modus. Maar weer hetzelfde probleem helaas.
Last but not least : kan het moederbord Windows 7 aan, of heeft er altijd al 7 opgestaan? Ja, het AMD3+ moederbord van MSI 760GM-P23 kan W7 aan.
Kies je tijdens de nieuwe installatie écht wel de juiste optie als je start, m.a.w. formatteer je eerst één / alle partities voordat je de installatie laat starten?
Als ik de installatie in normale modus wil installeren dan kom ik daar al niet eens. Hij start daarvoor al opnieuw op. Doe ik dit in de veilige modus dan verwijder ik alle partities en installeer hier Windows 7 op, tot zover dit mogelijk is. Helaas kan ik dit niet voltooien zoals vermeld, omdat ik de installatie niet in veilige modus kan voltooien.

Dit lezende, betwijfel ik of je wel opstart op de manier waarvan je denkt dat je opstart. Als je namelijk van DVD opstart, dan valt er voor de machine in het prille opstartbegin nog helemaal niets te rebooten om de doodeenvoudige reden dat er nog geen beroep wordt gedaan op de in de machine zittende hardware. Hoe zeker ben je ervan dat je van (installatie) DVD opstart.................?

Tenzij................... de installatie DVD corrupt is.....................?

Laatst bewerkt:
Al 2 x vermeld dat je met de Windows 7 DVD moet opstarten, maar ja, zal het verder aan de experts overlaten.

hij is op dit moment nog met de memtest bezig, ga hierna direct met de foto's bezig!

Al 2 x vermeld dat je met de Windows 7 DVD moet opstarten, maar ja, zal het verder aan de experts overlaten.
Maar dit gaat niet. Hij komt dan niet verder dan het windows logo. Sorry als ik het niet begrijp.

Dit lezende, betwijfel ik of je wel opstart op de manier waarvan je denkt dat je opstart. Als je namelijk van DVD opstart, dan valt er voor de machine in het prille opstartbegin nog helemaal niets te rebooten om de doodeenvoudige reden dat er nog geen beroep wordt gedaan op de in de machine zittende hardware. Hoe zeker ben je ervan dat je van (installatie) DVD opstart.................?

Tenzij................... de installatie DVD corrupt is.....................?

De DVD is legitiem en werkt wel in mijn broer zijn computer. Daar kan ik mijn HDD wel installeren met die W7 dvd. Als ik mijn PC opstart met de DVD dan druk ik op een toets om op te starten vanaf DVD. Hierna gaat de PC proberen de installatie te voldoen, maar start al opnieuw op bij het laden van de setup. Voldoende informatie of ontbreek in nog wat?

Memtest86+ voltooid met 0 errors. Heb nu geprobeerd XP of Vista te installeren met legitieme cd/dvd, maar helaas dit ook met hetzelfde resultaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan moet ik passen met de opmerking dat het probleem m.i. op 2 a 3 hoofdpunten kan zitten :

- de niet helemaal correcte wijze van assemblage van de machine,
- biosinstellingen

en aansluitend op eerdere berichten mogelijk een corrupte voeding (al is dat redelijk onwaarschijnlijk gelet op de veilige modus die wél goed werkt)

D'r schiet mij nog een mogelijke oorzaak te binnen. Die zou je kunnen scharen onder de problemen en oplossingen voor 'gevorderden' ;)

Mijn eigen machine, met een Asus P5K wifi plankje maakt verschil in SATA aansluitingen op het mobo. Zo zijn MOBO aansluitingen 2, 4 en 6 NIET bedoeld / NIET bestemd en NIET geschikt voor de master (Windows) schijf. (de cijfertjes verzin ik even, in mijn mobo handleidingboekje staan de juiste, maar het gaat nu even om het voorbeeld. De SATA voetjes zitten overigens wél allemaal naast elkaar op dat Asus plankje, dus even scherp zijn is noodzakelijk.................).

Weet jij zeker dat jouw moederbord niet eenzelfde restrictie kent, m.a.w. heb je de installatie harddisk wel op de juiste SATA voet zitten op het MOBO?

Heb ook een andere voeding getest, maar kreeg hierbij hetzelfde probleem.
Dat laatste ga ik nu even controleren of het wel in het juiste voetje zit. Is er een bepaalde vermelding voor dit in het mobo boekje?

Echt super bedankt dat jullie/u me hiermee helpt!!

dvd lezer

Heb ook al eens voorgehad dat ik op een pc windows niet kon installeren door het opnieuw opstarten of dergelijke. Misschien eens proberen om de dvd drive te vervangen? Ik denk maar eens mee hé en dit is nog niet aangehaald!

Succes

Heb ook een andere voeding getest, maar kreeg hierbij hetzelfde probleem.
Dat laatste ga ik nu even controleren of het wel in het juiste voetje zit. Is er een bepaalde vermelding voor dit in het mobo boekje?

Echt super bedankt dat jullie/u me hiermee helpt!!
Geen flauw idee, dát moet je dus in het boekje opzoeken. (Sata aansluitingen) Daarnaast heb ik er geen flauw idee van of dit bij veel / andere mobo's ook van toepassing is. Toevallig bij mijn 5PK wel.

Dit is niet weer te vinden in mijn mobo boekje, denk niet dat dit bij dit moederbord van toepassing is.
Heb nu net geprobeerd om Windows XP dan maar te installeren. Helaas met hetzelfde resultaat, maaaaar:
Nu begon de install wel en eindigde als volgt:
- Informatie verzamelen
- Dynamische update uitvoeren
- Installatie voorbereiden
- Windows installeren (37minuten vanaf hier nog te gaan)
- Installatie voltooien

Nog 37 minuten te gaan, maar dan start de computer weer opnieuw op. Bij die 37 minuten stond wel apparaten installeren. Daar ligt dan waarschijnlijk de fout? En hoe los ik dit op?

Alle losse apparaten verwijderen en dan maar duimen dat het niet een apparaat (chip) betreft dat op het mobo zit.
XP heeft trouwens een aparte driverdisk nodig voor SATA dus het verbaast mij dat de installatie doorloopt, tenzij er natuurlijk helemaal geen SATA schijven in de machine zitten.

Alle losse apparaten verwijderen en dan maar duimen dat het niet een apparaat (chip) betreft dat op het mobo zit.
Wat bedoel je hiermee? Zoals de muis en toetsenbord? Heb de videokaart eral uit en geprobeerd met onboard, maar helaas weer hetzelfde. Zou ik ook zonder geheugen kunnen proberen?
XP heeft trouwens een aparte driverdisk nodig voor SATA dus het verbaast mij dat de installatie doorloopt, tenzij er natuurlijk helemaal geen SATA schijven in de machine zitten.
Ik gebruik alleen maar SATA, DVD-drive en SSD HDD.

Zou het ook de CPU of CPU koeler kunnen zijn? Heb dit niet overgeklokt of wat dan ook, maar misschien deze is opnieuw monteren?

Ga ook zo even de DVD-drive wisselen wat frimout vermeldde.

De installatie gaat nu verder dan oooit!!! Hoop niet dat ik te vroeg juich, maar dit motiveert alweer een hoop:thumb:!!!

Heb alleen in de Bios AMD Cool'and'Quiet uitgezet en dat doet blijkbaar wonderen.

BRB en alvast super bedankt allemaal voor jullie hulp!!!!!

Ja nu is de installatie voldaan de XP install. Ga nu de Windows 7 installeren hopen dat die het ook doet.

@hhofsink
Welkom op Helpmij :)
Gebruik de knop "Bericht aanpassen" als je iets aan je bericht wilt toevoegen en maak er geen extra reactie van a.u.b.!
Het topic wordt anders onnodig lang en onoverzichtelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan