Ik hoop dat ik in de goede topic zit. Onze laptop is nog geen jaar oud met windows 8 erop. Wij hebben een harde schijf gekocht van 1 GB en daar sla ik ook veel op. Maar sinds een paar dagen zijn er bestanden waar ik mee heb gewerkt (van Excel bijvoorbeeld) waar steeds een raar tekentje voor komt te staan als ik hem opnieuw wil openen. Dat begint dan met ~ . De precieze volgorde weet ik niet. Ik zie alleen dat die bestanden dubbel op mijn harde schijf staan en ik weet dat ik deze ook moet verwijderen. Dat heb ik gedaan. Ik kan gewoon in het origineel verder werken. Weet iemand misschien hoe dit komt en hoe kan je dit voorkomen? O ja, de extensie is xlsx. Wat betekent dat nou weer? 
Ik weet die tekens nu. Ik heb het met Word ook al. Het begint met ~$ en daarna komt de bestandsnaam - de eerste 2 letters. Ook bij word is de extensie docx.

Ik weet die tekens nu. Ik heb het met Word ook al. Het begint met ~$ en daarna komt de bestandsnaam - de eerste 2 letters. Ook bij word is de extensie docx.
Laatst bewerkt: