Elke keer rare tekens voor mijn bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Ik hoop dat ik in de goede topic zit. Onze laptop is nog geen jaar oud met windows 8 erop. Wij hebben een harde schijf gekocht van 1 GB en daar sla ik ook veel op. Maar sinds een paar dagen zijn er bestanden waar ik mee heb gewerkt (van Excel bijvoorbeeld) waar steeds een raar tekentje voor komt te staan als ik hem opnieuw wil openen. Dat begint dan met ~ . De precieze volgorde weet ik niet. Ik zie alleen dat die bestanden dubbel op mijn harde schijf staan en ik weet dat ik deze ook moet verwijderen. Dat heb ik gedaan. Ik kan gewoon in het origineel verder werken. Weet iemand misschien hoe dit komt en hoe kan je dit voorkomen? O ja, de extensie is xlsx. Wat betekent dat nou weer? :confused:
Ik weet die tekens nu. Ik heb het met Word ook al. Het begint met ~$ en daarna komt de bestandsnaam - de eerste 2 letters. Ook bij word is de extensie docx.

Laatst bewerkt:
De ~$ is het tijdelijke opgeslagen bestand van Word of Excel (de extensie .xlsx is de Excel extensie) die daarna veranderd in de volledige bestands naam

De ~ bestanden zijn automatische backups van bestanden waarin je werkt. Als je netjes afsluit worden deze bestanden als het goed is automatisch verwijderd

Maar hoe kan ik dit voorkomen dan? Ik heb er nooit eerder last van gehad.

Je hebt er geen last van...juist handig als een docx crasht dan wordt ie tenminste hersteld en anders niet....

Maar ik vind het irritant als er van die tekens voor staan. Ik denk erover om ze in een apart mapje te stoppen.

Als je ze verplaatst werken ze niet meer en worden er nieuwe aangemaakt als je Word en zo weer gebruikt...
Dus wil je niks extras moet je het aanmaken van herstelbestanden in word uitschakelen (zoek zelf effe)

Als er nog van dergelijke bestanden staan als je Word niet open hebt staan dan kun je ze verwijderen. Die zijn dan overgebleven van eerder niet opgevolgde herstel acties.

Ze zijn er inderdaad altijd al geweest en dat hoort ook zo. Waarschijnlijk heb je het tonen van verborgen bestanden aan staan. Als je dat uit zet zie je ze niet meer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan