• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Elke klant uit het factuuroverzicht weergeven op nieuw tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manuvdb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2012
Wij hebben hier een overzichtslijst waarin we een vijftiental
klanten hebben staan, deze omvat het factuurnummer, de datum
het factuurbedrag, de naam van de klant en de uitvoeringsdatum.

Nu willen we graag per klant een overzicht krijgen op een ander tabblad,
of in een nieuw bestand
Dit zou dan wel automatisch de wijzigingen moeten overnemen die
gemaakt worden in de overzichtslijst...

Alvast bedankt!

Als commerciele onderneming moet je gewoon goede spullen in huis hebben.
In dit geval betekent dat een boekhoudprogramma of een database. Dit geknoei n excel is niks waard. Daar is excel niet voor bedoeld.

@tecsman: Ik ben het ermee eens dat je goede spullen moet hebben als onderneming, echter ben ik het niet met je eens dat Excel hier niet voor kan dienen. Ik denk dat de TS'er al geholpen is met een draaitabeltje. Dit is tenslotte Helpmij.nl en niet Datwerktnietduszoekmaareenandereoplossing.nl :)

@manuvdb: Laat eens zien wat je al hebt dmv een voorbeeldbestand...

@spaarie: dit is wat ik al had... een overzicht van alle facturen in financiële administratie, dan in blad1 heb ik via gegevens filteren en sorteren van elke klant een apart overzichtje kunnen maken, dit wordt mooi weergegeven maar als er een aanpassing word gemaakt in het hoofdbestand wordt dit niet automatisch overgenomen in blad1... In tabblad HOTTAT heb ik hetzelde gedaan zoals in blad 1,... Ik denk dus dat ik dit op een volledig andere manier zal moeten doen, daar had ik dus graag wat hulp bij gehad...

Bijlagen

Hmmmmm.... Je hebt veel verder gedacht dan hetgeen dat ik voor ogen had.
Ik ben ontzettend tevreden...
Is het moeilijk om me uit te leggen hoe je dit hebt gedaan? Ik zie al de filters op de kolomtitels, de VBA code?

Ik heb juist nog een vraagje... Is het mogelijk in de code iets bij te schrijven zodat de tabbladen die worden
gemaakt automatisch de kolombreedte aannemen van de langste tekst?

Alvast zeer erg bedankt!!!!

Oooow. D8 dat je dit bedoelde :confused:
De auto kolom breedte staat in de UDF, maar net wat Sylvester zegt, je zou te terugloop van je blad "finaciële administratie" moeten halen.
(CTRL+A > rechtermuisknop > celeigenschappen > uitlijning > terugloop uitvinken)

Kopieer en plak deze code in de module van het bestand en je hebt er wat uitleg bij:
Code:
Sub verdeel()
    Dim ws As Worksheet
    Application.DisplayAlerts = False 'geen knipperende vensters
    For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
    If ws.Name <> "Financiële administratie" Then ws.Delete 'delete alle bladen die geen financiële administratie heten
    Next ws
    Dim uniekewaarden As New Collection
    Dim cel As Range
    Dim waarde As Variant
    With ActiveSheet
        On Error Resume Next
        For Each cel In .Range("D2:D" & .Range("D" & Rows.Count).End(xlUp).Row) 'in alle gevulde cellen kijken van de kolom en waarde toevoegen als New Collection
            uniekewaarden.Add cel.Value, CStr(cel.Value)
        Next cel
        On Error GoTo 0
        For Each waarde In uniekewaarden
            .Cells.AutoFilter field:=3, Criteria1:=waarde 'field:=3 is de kolom waarin gefilterd wordt
            .Range("B1:G" & .Range("D" & Rows.Count).End(xlUp).Row).Copy 'de range die je wilt kopiëren
            Set ws = Sheets.Add(After:=Worksheets(Worksheets.Count)) 'voeg nieuwe werkblad toe, achter de bestaande werkbladen
            With ActiveSheet 'met het nieuwe, actieve werkblad
                .Paste 'plakken
                .Range("C2").Select 'dit maakt niet uit maar je moet een cel selecteren op de volgende stap te kunnen doen
                .Cells.EntireColumn.AutoFit 'automatisch de kolombreedte aanpassen
                .Name = Range("C2") 'naam van tabblad
            End With
        Next waarde 'hele proces nog een keer
        Selection.AutoFilter
    End With
    Sheets("Financiële administratie").Activate
    ActiveSheet.ShowAllData 'haalt alle filters eraf
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan