Elke minuut bestand uitlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om een PHP file uit te lezen en de HTML code op een site te plaatsen, en dat dan elke X seconde, dit is dus ongeveer hetzelfde als een chatbox.
Het enige wat ik aan chatboxen (b.v. die van helpmij) heb kunnen vinden is dat ze met frames werken.. en dat kan ik niet op mijn site.

Weet iemand hoe ik een file "test.php" uit kan lezen (de HTML code) en vervolgens deze html code in een DIV boxje kan zetten, en dat elke minuut.

Gegroet,
Jeffrey

Kijk eens naar de PHP-functie fopen (voor het uitlezen van het bestand) en kijk dan eens hier voor het vernieuwen ;)

ja.. deze 'refreshed' de pagina, maar ik wou eigenlijk alleen dat ene gedeelte refreshen..... want bewegende banners enz. die zullen dan elke keer overnieuw beginnen....

hmm.. misschien in de richting van javascript bedenk ik me nu opeens... (ff zoeke)

JB

JB'tje zei:
ja.. deze 'refreshed' de pagina, maar ik wou eigenlijk alleen dat ene gedeelte refreshen..... want bewegende banners enz. die zullen dan elke keer overnieuw beginnen....

hmm.. misschien in de richting van javascript bedenk ik me nu opeens... (ff zoeke)

JB
Als je de oplossing hebt gevonden, post m hier even :D ik zoek al járen naar zo'n oplossing en t enige wat ik kan vinden is frames...:)

JB'tje zei:

JB
grappig, gezien je handtekening... (|| PHP || Javascript || niets meer, niets minder :thumb: )
wat je nodig hebt is volgens mij Ajax (Asynchronous Javascript And XML), dus toch meer dan javascript en php :D

linkje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ajax_(webdesign)

hehehe... tja.. ik wou het mezelf niet ingewikkeld maken en het maar bij PHP en een beetje javascript houden ;)

@sjunnie: Bedankt voor de info... ik ga eens kijken wat ik kan vinden... en of het werkt !

Na Wikipedia gelezen te hebben d8 ik bij mezelf: "Laat ik de Source code van google eens gaan ontcijferen"
zo gezegd, zo gedaan? nee.. ben nu al een tijdje bezig en heb de code om een divbox :S aan te maken onder die normale "textbox" (de divbox met sugesties dus !) net gevonden....
Verder zit er werkelijk GEEN logica in die javascript code....en ze gebruiken zo ongeveer alle mogelijke combinaties van 2 letters ! (26 * 26 = 676), als je de code "netjes" maakt, dan staan er op de eerste 47 regels het aanmaken van varriabelen !

Mijn conclusie... als iemand nog z'n code heeft, plaats hem gerust in dit topic ;) (ik ga er nu ook maar naar zoeken, en niet in de GOOGLE broncode ;) )

Gegroet,
Jeffrey

------------------------
Edit: heb ff een kleine tutorial gelezen over XML en vraag me nu af hoe dit kan helpen bij het aanroepen en weergeven van een "gedeelte" van een pagina in een andere pagina zonder dat de "echte" pagina refreshed...?

------------------------
Edit 2: Ik heb een stukje script gevonden.. en het werkt !!!!
Zie bijlage....

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan