Elke ochtend router kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

grumbkow

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Hallo,

Elke ochtend als ik mn laptop opstart moet ik beneden eerst de router opnieuw opstarten voor mn laptop hem ziet.
Hij ziet hem wel maar zonder signaalsterkte en vaak met de naam Classified Network.

Ik weet vrijwel zeker dat het aan de laptop ligt want de router toond geen rare dingen of wat dan ook in de logs en mn zus dr laptop komt er wel gewoon op.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

re op bericht

Hallo,

Elke ochtend als ik mn laptop opstart moet ik beneden eerst de router opnieuw opstarten voor mn laptop hem ziet.
Hij ziet hem wel maar zonder signaalsterkte en vaak met de naam Classified Network.

Ik weet vrijwel zeker dat het aan de laptop ligt want de router toond geen rare dingen of wat dan ook in de logs en mn zus dr laptop komt er wel gewoon op.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

ik zou je netwerk kaart een losmaken indien mogleijk en anders zou het ook kunnen ligen aan de switch indien je deze gebruikt.

je kan ook iets testen installer linux binnen windows als je daar gewone verbinding hebt is er een foutje in de windows protocol

ik zou je netwerk kaart een losmaken indien mogleijk en anders zou het ook kunnen ligen aan de switch indien je deze gebruikt.

je kan ook iets testen installer linux binnen windows als je daar gewone verbinding hebt is er een foutje in de windows protocol

Netwerk kaart loshalen gaat niet zo makkelijk in een laptop en als het niet duidelijk was ik heb het over het draadloze netwerk.
Op de kabel heeft ie wel direct verbinding ik heb alleen geenkabel boven.

Daarnaast kan ik ook tegenwoordig bij niemand nog verbinding krijgen op het draadloze netwerk.

Blijkbaar toch problemen met je Wlan-kaart,heb je al 's gezocht naar updates voor je Wlan-drivers?
Wat is de status van de Wlan-kaart bij apparaatbeheer?

Laatst bewerkt:
Volgens windows 7 zijn er geen updates beschikbaar status van de wifi kaart is gewoon goed.

Goedenmiddag.
Is de afstand laptop-router niet te groot?
Zijn er geen storende apparaten in de buurt?
Heb je het al eens geprobeerd om je laptop dichterbij je router op te starten,smorgens,zodat je andere oorzaken uit kan sluiten.
Groetjes Peter.

Goedenmiddag.
Is de afstand laptop-router niet te groot?
Zijn er geen storende apparaten in de buurt?
Heb je het al eens geprobeerd om je laptop dichterbij je router op te starten,smorgens,zodat je andere oorzaken uit kan sluiten.
Groetjes Peter.

Is allemaal uitgesloten
Hij doet het al maanden goed.
mn laptop is tijdje geledne wel een hele kleine afstand gevallen toen ik mn tas wilde pakken maar ik kan me niet voorstellen dat dat ervoor zorgt dat hij de router pas ziet na een reboot.

Avond.
Ik zie dus dat je geschreven hebt dat je elders ook niet online kon komen.
Was dat voor of na het vallen van je laptop,want dan is het natuurlijk mogelijk dat er toch iets kapot is gegaan.
Groetjes.

Avond.
Ik zie dus dat je geschreven hebt dat je elders ook niet online kon komen.
Was dat voor of na het vallen van je laptop,want dan is het natuurlijk mogelijk dat er toch iets kapot is gegaan.
Groetjes.

Kan ik me niet herinneren eigenlijk maar het was bij 2 huizen.
De acces points die ik eerder had bezocht kon ik wel op. Hoewel de jongens zeker waren van hun wachtwoord denk ik eigenlijk dat dat het probleem toen was.

Moet je steeds opnieuw inloggen met wachtwoord/netwerk/beveiligingssleutel?
Dan zou ik de configuratie van de toegang tot de router eens onderhanden nemen/nalopen e.d.

Moet je steeds opnieuw inloggen met wachtwoord/netwerk/beveiligingssleutel?
Dan zou ik de configuratie van de toegang tot de router eens onderhanden nemen/nalopen e.d.

Nee mn laptop ziet m wel in de lijst maar hij zegt dat er geen signaal is dus hij kan geen verbinding maken.
Soms staat hij er in met de SSID "Classified Network"

Heb vannacht de laptop aan laten staan (voornamelijke omdat mn snelheden extreem hoog waren) Maar vanmorgen was ik de router niet kwijt dus ik denk dat er toch iets in windows is ofzo?

Zijn er soms energiebesparende maatregelen genomen op je Wlankaart?
Ga 's naar apparaatbeheer,klik rechts op "netwerkadapters",selecteer je Wlankaart,eigenschappen,energiebeheer en kijk daar 's of de optie "deze computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" aangevinkt is,zo ja schakel de optie dan uit.

Zijn er soms energiebesparende maatregelen genomen op je Wlankaart?
Ga 's naar apparaatbeheer,klik rechts op "netwerkadapters",selecteer je Wlankaart,eigenschappen,energiebeheer en kijk daar 's of de optie "deze computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" aangevinkt is,zo ja schakel de optie dan uit.

Dat stond inderdaad aan, het staat nu uit.
Ik kon echter de routers van mijn buren wel gewoon gebruiken.
Ik zal even in de gaten houden of hij het nu weer doet zo niet dan kom ik terug op deze ticket.

Voor nu bedankt voor deze mogelijke oplossing.

Helaas,

Het blijkt dat het nog steeds gebeurd ik zie geen patroon.
Want na een reboot van de laptop is het niet nodig maar als hij een tijdje uit staat weer wel.

Ik snap er helemaal niets meer van iemand nog ideeën?

Hoop dat er iemand is die dit herkent en je nog respons kan geven,het lijkt wel of 't iets te maken heeft met 't afkoelen van je laptop,want zoals je zegt als je 'm herstart, als hij warm is, heb je 't probleem niet,Je had 't eerder erover dat je laptop was gevallen,daar zou toch het probleem kunnen zitten althans daar zou ikzelf gaan zoeken in dit geval.

Hoop dat er iemand is die dit herkent en je nog respons kan geven,het lijkt wel of 't iets te maken heeft met 't afkoelen van je laptop,want zoals je zegt als je 'm herstart, als hij warm is, heb je 't probleem niet,Je had 't eerder erover dat je laptop was gevallen,daar zou toch het probleem kunnen zitten althans daar zou ikzelf gaan zoeken in dit geval.

Heb gister handmatig de nieuwste driver geïnstalleerd ipv die automatische update **** van Windows. Bij mn vader thuis had ik geen problemen met het verbinden van een compleet nieuw netwerk hopelijk doet hij het morgenochtend thuis ook gewoon =)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan