• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Elke regel in een tabel overzetten in een nieuw tabblad en in een specifieke format

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emiel1975

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2012
Excel vrienden,

Ik heb jaren ervaring met Excel maar deze klus kan ik niet voor elkaar krijgen.

In een lijst staan per regel informatie over een product. Al deze producten moeten in een specifiek format worden gegoten, per product.
Nu ben ik opzoek naar een oplossing om dit in een keer te kunnen doen.
De script moet dan het volgende doen:
1. Kopieer de informatie van regel 1 en zet deze in een nieuw tabblad in kolom B rekening houden met de format.

Ik snap dat dit verwarrend is maar heb het bestand toegevoegd.

Bijlagen

Moeten alle 101 producten omgezet worden naar evenzovele kolommen in één werkblad? Of wil je er 101 werkbladen van maken?

Moeten alle 101 producten omgezet worden naar evenzovele kolommen in één werkblad? Of wil je er 101 werkbladen van maken?
Ja er moeten dan 101 tabbladen komen en het liefst een standaard breedte. Uiteindelijk moeten ze allemaal gekopieerd worden in een Word bestand.

Is het dan niet heel veel eenvoudiger om een mailmerge met Word te doen?
Maar hier heb je een macro, Alt+F8, Enter.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Is het dan niet heel veel eenvoudiger om een mailmerge met Word te doen?
Maar hier heb je een macro, Alt+F8, Enter.
Idd die mailmerge heb ik ook al bedacht en ben daar ook naar aan het kijken. Bedankt voor je input.

Bedoel je zoiets?
Kies in Cel G2 je product
Deze oplossing is handig, ik had bewust nog een stukje weggelaten. We hebben namelijk ook nog een lijst met productvarianten. Deze varianten komen overeen met de hoofdproducten. Dus als voorbeeld; Bij het selecteren van product A02, moet er in de tab varianten gezocht worden naar alle varianten die starten met A02 en moeten worden weergegeven in Blad 1 (alleen de velden Code, Naam, Lev.termijn, Kengetal.

Nu ik zie hoe makkelijk deze oplossing is, ben ik benieuwd of deze extra stap er nog in mee genomen kan worden.

Bijlagen

Nieuwe versie met varianten.
Draai de macro "Converteer":
Alt+F8, Enter
Ik krijg een melding dat beveiliginginstellingen zijn macro's uitgeschakeld. Nu heb ik alle opties al eens langs gelopen maar blijf de melding krijgen

Klik in de verkenner met de rechter muisknop op het bestand, Eigenschappen, Blokkering opheffen, Ok.
En in Excel na het openen van het bestand Macro's toestaan o.i.d.

Klik in de verkenner met de rechter muisknop op het bestand, Eigenschappen, Blokkering opheffen, Ok.
En in Excel na het openen van het bestand Macro's toestaan o.i.d.
HELD!!!!!! dit is echt geweldig en bespaard mij enorm veel tijd

Nu nog even kijken om het d.m.v. mailmerge in Word te lezen

Die foutmelding krijg je als er al een werkblad bestaat met als naam de PDC-code.
Je moet met een schone lei beginnen, dus alleen de werkbladen Producten, Varianten en Layout mogen bestaan. Worden er wel Word-documenten aangemaakt?
Hm, misschien toch beter om de PDC-werkbladen in een nieuw, leeg document aan te maken.

Die foutmelding krijg je als er al een werkblad bestaat met als naam de PDC-code.
Je moet met een schone lei beginnen, dus alleen de werkbladen Producten, Varianten en Layout mogen bestaan. Worden er wel Word-documenten aangemaakt?
Hm, misschien toch beter om de PDC-werkbladen in een nieuw, leeg document aan te maken.
Nee werd geen Word aangemaakt.

Nee werd geen Word aangemaakt.
@AHulpje ik heb net nog een paar keer wat getest. Nu maakt hij wel Word bestanden aan.
Heb ik toch nog een kleine aanpassing, is het ook mogelijk alles in 1 Word document te krijgen :rolleyes:.

Ik heb een aangepaste versie toegevoegd, het enige wat hierin is gewijzigd is de Layout.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste @AHulpje,

Ik heb deze mooie ontwikkeling laten zien aan een collega.
Aangezien ik mij voornamelijk met het technische gedeelte heb beziggehouden. Maar er zijn velden die of met het verkeerde veld wordt gevuld of helemaal niet. Ik heb geprobeerd dit op te lossen in het VBA. Maar na mijn aanpassingen vulde deze velden ook niet. Dus heb het oude bestand weer meegestuurd.

Het gaat om de volgende velden:
  • De toelichting wordt niet ingevuld
  • de soort taak staat bij Leveringstermijn
Zou jij kunnen kijken wat hierin mis gaat?

Bijlagen

Nou vooruit, wie A zegt moet ook B zeggen.
Deze versie zet alle PDC's in één Worddocument en de layout is aangepast, was volgens bericht #1, is nu volgens #17. Zorg ervoor dat er geen document genaamd PDC.docx in dezelfde map als het Exceldocument staat.

Bijlagen

Nou vooruit, wie A zegt moet ook B zeggen.
Deze versie zet alle PDC's in één Worddocument en de layout is aangepast, was volgens bericht #1, is nu volgens #17. Zorg ervoor dat er geen document genaamd PDC.docx in dezelfde map als het Exceldocument staat.
De script loopt vast op deze regel.
objWord.Selection.PasteExcelTable False, False, False

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan