• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Elke regel in een tabel overzetten in een nieuw tabblad en in een specifieke format

Status
Niet open voor verdere reacties.
Druk op F5 als de foutmelding verschijnt, macro gaat dan verder. Zal er nog even naar kijken.

Vier maal is scheepsrecht:
Hij verloopt niet goed in Excel blijft hij hangen bij A10, maar ik ben al enorm geholpen met de eerdere versies. Het overzetten in Word doen we handmatig.
Enorm bedankt AHulpje met je inzet en geduld, we zijn hier enorm mee geholpen.

Bij mij loopt hij gewoon door, zie bijlage. Met welke versie van Excel werk je?
En welke foutmelding krijg je als hij blijft hangen bij A10?

Bijlagen

Office 365 dus neem ik aan.
Ik moet maar eens afleren twee vragen in één bericht te stellen geloof ik.
Is de bijlage uit bericht #24 verder wel naar wens?

Hoi AHulpje, volgens mij heb ik al veel te veel tijd van je gevraagd. Ik was al tevreden met de allereerste versie. Aangezien ik in de toekomst niet zelf met dit excel ga werken is het van belang dat het "idiot proof" moet zijn. Dus teveel opties is misschien te gevoelig voor foute.

Dus ik wil nog 1 keer vragen om uit te gaan van bijgesloten versie (EXCEL_PDC - 21-8-2024). Hierin heb ik wat aanpassingen gedaan in de Layout om de kolommen mooi op elkaar aan te sluiten. Dit betekend dat velden zijn samengevoegd, ik merkte dat de macro die in deze versie zit dat niet zo heel leuk vind.

Dit is mijn laatste vraag aan jou: Als jij van deze versie de macro kan bouwen waarbij elk product in een aparte tab komt met alle gegevens op de juiste plek. En ook het stukje voor de variante erin meegenomen.
En dan mag het overzetten naar Word achterwegen blijven. Het overzetten van alles in Word is voor ons gelijk een goed controle moment.

Ik ben je dan heeeeeel erg dankbaar

Bedankt nogmaals voor je geniale oplossing en vooral geduld.
En nee meerdere vragen stellen kan zeker in 1 bericht alleen ze allemaal ook beantwoorden is soms een uitdaging als je op je telefoon zit ;-)

Bijlagen

Autofit werkt niet als er samengestelde cellen aanwezig zijn, dus met de nieuwe layout worden o.a. Omschrijving, Wettelijk kader, Beoogd resultaat, Toelichting en Naam als één regel (dus niet volledig) weergegeven. Je kunt wel aan de hand van het aantal tekens en de breedte van de samengevoegde cel gaan berekenen uit hoeveel regels de tekst zou gaan bestaan en daar de rijhoogte op aanpassen, maar dat blijft een beetje een gok waar het een proportioneel lettertype betreft.
Omdat de kolommen Lev.termijn en Kental meestal een korte code bevatten valt het niet zo erg op dat het deel met productvarianten iets breder is dan het deel met Algemeen en Beschrijving, zeker als je de blauwe balken overal over vier kolommen laat lopen.
Laat maar even weten waar je voorkeur naar uitgaat:
  • de oude layout handhaven
  • een berekend gokje wagen om de rijhoogte mee aan te passen
  • met de hand een paar honderd regelhoogtes aanpassen

N.B. Soms is het aantal productvarianten groter dan het aantal rijen dat je er voor gereserveerd hebt. De extra rijen hebben dan een andere opmaak. Dat is op te lossen door de opmaak van rij 18 telkens mee te kopiëren naar de volgende rij die gevuld gaat worden. Dat heeft als voordeel dat er ook geen "lege" rijen meer in de Productvariantentabel voorkomen.

Autofit werkt niet als er samengestelde cellen aanwezig zijn, dus met de nieuwe layout worden o.a. Omschrijving, Wettelijk kader, Beoogd resultaat, Toelichting en Naam als één regel (dus niet volledig) weergegeven. Je kunt wel aan de hand van het aantal tekens en de breedte van de samengevoegde cel gaan berekenen uit hoeveel regels de tekst zou gaan bestaan en daar de rijhoogte op aanpassen, maar dat blijft een beetje een gok waar het een proportioneel lettertype betreft.
Omdat de kolommen Lev.termijn en Kental meestal een korte code bevatten valt het niet zo erg op dat het deel met productvarianten iets breder is dan het deel met Algemeen en Beschrijving, zeker als je de blauwe balken overal over vier kolommen laat lopen.
Laat maar even weten waar je voorkeur naar uitgaat:
  • de oude layout handhaven
  • een berekend gokje wagen om de rijhoogte mee aan te passen
  • met de hand een paar honderd regelhoogtes aanpassen

N.B. Soms is het aantal productvarianten groter dan het aantal rijen dat je er voor gereserveerd hebt. De extra rijen hebben dan een andere opmaak. Dat is op te lossen door de opmaak van rij 18 telkens mee te kopiëren naar de volgende rij die gevuld gaat worden. Dat heeft als voordeel dat er ook geen "lege" rijen meer in de Productvariantentabel voorkomen.
Duidelijk verhaal.

Ik wil voorstellen dat we de productvarianten een paar kolommen opschuiven. Hierdoor kunnen we de samengestelde cellen verwijderen en hiermee ook dat probleem hebben getackeld.
Aangezien wij handmatig de blokken over gaan zetten en we er voor kunnen zorgen dat het er gebruiksvriendelijk uitziet. Dus wij nemen die actie voor lief.

Zie bijgesloten de aangepaste layout.

Wat betreft je oplossing voor de opmaak met de productvariantentabel, klinkt mij goed in de oren.

Heb ik hiermee alle vragen beantwoord?

Bijlagen

Bijgaand het gevraagde.
En omdat ik het niet kon laten, als je in het nieuw aangemaakt Excelbestand de macro WerkbladNaarWord uitvoert wordt het actieve PDC werkblad in twee tabellen in een nieuw Worddocument geplaatst. Dan moet het hoofddocument met de macro's nog niet zijn gesloten natuurlijk. Als je meerdere PDC werkbladen na elkaar naar Word exporteert worden er evenzovele Worddocumenten aangemaakt.

Bijlagen

Bijgaand het gevraagde.
En omdat ik het niet kon laten, als je in het nieuw aangemaakt Excelbestand de macro WerkbladNaarWord uitvoert wordt het actieve PDC werkblad in twee tabellen in een nieuw Worddocument geplaatst. Dan moet het hoofddocument met de macro's nog niet zijn gesloten natuurlijk. Als je meerdere PDC werkbladen na elkaar naar Word exporteert worden er evenzovele Worddocumenten aangemaakt.
DIT IS GENIAAL!!!!!!!!!!
Precies wat we nodig hebben, zo enorm bedankt voor je geduld en enorme inspanning om dit voor elkaar te krijgen.

Het samenvoegen van de procedures Combineer en Varianten tot 1 procedure alsook het gebruik
van de VBA.Filter functie in plaats van Autofilter in de Varianten procedure leveren je een tijdswinst
op van 20% van de uitvoeringstijd.
Ik ben er zeker van dat AHulpje je hiermee verder kan helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan