Elke zin op een nieuwe regel. Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SteveFH

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2010
Goedemiddag :)

Ik probeer al een tijdje om het volgende voor elkaar te krijgen: als ik bijvoorbeeld "Dit is een test" invul in TextBox1 en klik vervolgens op Button1 (welke de inhoud van TextBox1 moet schrijven naar "bestandje.txt") wordt er een bestandje gemaakt met de inhoud "Dit is een test". Als ik vervolgens in TextBox1 bijvoorbeeld "Dit is test 2" invul en weer klik op Button1, dan komt mijn bestandje er zo uit te zien:

Code:
Dit is een testDit is test 2

Mijn doel is om het bestandje er zo uit te laten zien:

Code:
Dit is een test
Dit is test 2

Weet iemand mij te vertellen hoe ik dit kan doen? Alvast bedankt!

Groetjes,

SteveFH

Je kunt zelf een enter toevoegen, of gebruik maken van writeline ipv write (afhankelijk van welke optie je gebruikt om te schrijven naar file)

Ik gebruik 'StreamWriter' en mijn code ziet er nu zo uit:

Code:
Dim SchrijfTekst As New StreamWriter("C:\bestandje.txt", True)

SchrijfTekst.WriteLine(TextBox1.Text)
SchrijfTekst.Close()

Maar als ik vervolgens hetgeen doe wat ik in m'n eerste bericht vertelde, dan krijg staat dit in "bestandje.txt":

Code:
Dit is een test
Dit is test 2
*lege regel*

Komt natuurlijk omdat WriteLine ervoor zorgt dat er na elke geschreven lijn een enter komt, maar dat is niet waar ik op doel. In ieder geval niet in die zin dat het bestand ook eindigt met een lege regel.

[CPP]Dim SchrijfTekst As New StreamWriter("C:\bestandje.txt", True)
SchrijfTekst.Write(TextBox1.Text & vbNewLine & TextBox2.Text)
SchrijfTekst.Close()[/CPP]

Wat wampier ook al zei: Je kunt zelf een enter toevoegen :)

Haha, wauw. Ik had vbNewLine helemaal over het hoofd gezien. Ik ga het meteen even proberem, bedankt voor de tips! :thumb:

Een tijdje na mijn laatste bericht, maar het probleem is opgelost. Uiteindelijk bleek dat het in mijn situatie beter was om de ListBox niet weg te schrijven naar een bestand, maar deze op de slaan in My.Settings. Zo had ik geen last van de overbodige enters en was het laden van de ListBox ook wat efficiënter. :) Toch bedankt voor de tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan