Ellende met Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sylvia15

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Hallo

Ik heb eigenlijk al vanaf het begin problemen met Vista, heb sinds een maandje een nieuwe laptop waar dit opstaat, en o wat verlang ik toch terug naar XP

Het is zo dat als ik een tijdje aan het internetten ben, en ik een link in bijv. een mailtje wil aanklikken hij daar niet meer op reageert.
Ook rechtsklikken om te copieren werkt dan niet meer op de 1 of andere manier.
Overnieuw opstarten is dan de enige manier om het weer werkend te krijgen, waarna het na een tijdje weer gebeurd.
Weet van 1 iemand dat die ook precies hetzelfde probleem heeft maar ook geen oplossing weet dan overnieuw opstarten.

Nu komt er net nog iets nieuws bij door middel van een Probleemrapport wat gemeld word.
Hierbij een copie:

Beschrijving
Service CyberLink Background Capture Service (CBCS) reageert niet meer tijdens het starten.

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: ServiceHang
Servicenaam: CLCapSvc
Procesnaam: CLCapSvc.exe"
Versie van installatiekopie: 0.0.0.0
Servicetype: 110
Opstarttype: 2
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
Version.txt
minidump.mdmp

(ik hoop niet dat dit probleem al ergens staat en dit dus dubbel geplaatst is, mocht dit zo zijn alvast excuus daarvoor, maar ik ben bang als ik ga zoeken op de site ik weer overnieuw moet gaan opstarten)

Hopelijk kan iemand me helpen, word hier echt moedeloos van:(

Begin eens om te vertellen om wlke laptop het precies gaat (merk en volledige typenummer) en welke Vista versie!

Ok, dat is in ieder geval een laptop waar Vista redelijk op zou moeten draaien v.w.b. de hardware.

Heb je zelf nog programma's geinstalleerd??

Ik heb er alleen meteen Paint Shop Pro VI opgezet verder helemaal niets.

Daar heb je direct al een probleem te pakken, want PSP VI (6) is niet geschikt voor Vista.

Dan moet je PSP XI (11) hebben...

:o.......sorry bedoelde ook 11, had de V en de X verwisseld.

Maar het is echt versie 11

Hallo
Is er al een reactie op dit probleem ? Ik heb namelijk precies het zelfde, ook op de zelfde laptop. Hp reageerde: dat ik een systeemherstel zou uitvoeren, maar dat lijkt me toch al te drastisch. Hopelijk is er iemand met een oplossing ? Ook krijg ik dagelijks 4 foutmeldingen met het vogende:

IRQARB: ACPI BIOS bevat geen IRQ voor het apparaat in PCI slot 13, functie 0. Neem contact op met uw computerleverancier voor technische ondersteuning.

Wat ik dus gedaan heb met de raadgeving van systeemherstel.

Mvg Erwin

Ik denk dat er helaas geen oplossing voor is.

Ik wil echt xp er weer op, ga maar niet zelf zitten rommelen maar laat het dan wel bij een computerzaak doen, want deze ellende wil ik echt zo snel mogelijk weer kwijt.

Ik zit zelf te denken aan een dual boot, zodat je beide systemen kunt draaien. En als je toch terug wilt waarom probeer je dan niet eerst eens "systeem herstel" te draaien. Helpt het niet kun je altijd xp er op laten zetten.
Erwin

Ondertussen een herstel gedraait en daarmee zijn mijn problemen opgelost.
Succes verder en groeten
Shasta

Maar een herstel, houd dat dan in dat alles wat je al op je laptop heb staan ook meteen verwijderd is???

Zoals foto's enz?

Ligt eraan of Systeemherstel wordt bedoeld, dan niet.
Wordt een herstelinstallatie bedoeld, dan wel.

Ligt eraan of Systeemherstel wordt bedoeld, dan niet.
Wordt een herstelinstallatie bedoeld, dan wel.

Sorry, maar dat is niet helemaal correct.

Ook bij een herstel-installatieworden GEEN bestanden en programma's verwijderd hoor;)

Dus is het t overwegen voor mij waard om dit ook is te gaan proberen????

Sorry, maar dat is niet helemaal correct.

Ook bij een herstel-installatieworden GEEN bestanden en programma's verwijderd hoor;)

Bij mijn vorige Acer laptop deed ik ook een repair-install, maar toen was toch mooi alles weg. Weet niet hoe dat is met een originele Windows-cd. Zal dan wel niet zo zijn. :rolleyes:

Bij mijn vorige Acer laptop deed ik ook een repair-install, maar toen was toch mooi alles weg. Weet niet hoe dat is met een originele Windows-cd. Zal dan wel niet zo zijn. :rolleyes:

Dat is inderdaad het verschil: een recovery met dergelijke actie met software van de pc of laptop-fabrikant brengt het systeem terug naar fabrieks-instellingen, dus compleet leeg systeem met alleen Windows en drivers. een HER installatie dus.

Een HERSTEL-installatie (dus geen HERinstallatie zoals die andere wel is) met cd\dvd van Windows laat bestanden en programma's ongemoeid:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan