• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ellende met web queries

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankieFrankie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2016
Hoi mensen! :-)

Mijn spreadsheet bevat een dozijn web queries die financiële cijfers van webpagina's binnenhalen.

Die web queries doen het prima als ik ze apart run.

Maar wanneer ze allemaal tegelijk worden uitgevoerd (bijv. als de spreadsheet geopend wordt) blijft Excel eindeloos wachten met de boodschap "connecting to web" en als ik ergens op klik wordt ie "not responding".

Vraagjes:
- Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe ik het best oplos?
- Is er misschien een limiet op het aantal web queries dat een spreadsheet zonder problemen kan bevatten? (een dozijn is misschien wat veel)
- Is er eigenlijk geen betere manier om financiële cijfers van allerhande websites binnen te halen?

P.S Ik gebruik Excel 2013, maar oorspronkelijk heb ik de spreadsheet op een oude versie gemaakt en daar liep het ook al niet erg vlot met de web queries (maar nu is het helemaal doffe ellende, de boel gaat gewoon hangen eigenlijk).

Heb je voor die connecties het verversen op de achtergrond al eens uit gezet?

Laatst bewerkt:
Heb je voor die connecties het verversen op de achtergrond al eens uit gezet?

Verdorie... dat is het! Nu werkt het veel beter, de queries worden een voor een uitgevoerd en Excel lijkt zich niet meer te verslikken.

Fantastisch, hartelijk bedankt Edmoor! :-D

Graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan