Milenko
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 aug 2009
Hi,
Ik heb een probleempje waar ik niet uitkom. Ik heb namelijk een formulier met 4 radiobuttons. Als er een button geselecteerd wordt, en er wordt op de submitknop gedrukt, wordt alles verwerkt. Dit gaat allemaal prima, het enige probleem is, is ik niet weet hoe ik php onderscheid kan laten maken tussen de radiobuttons.
Als radiobutton1 is geselecteerd moet er iets worden uitgevoerd.
Als radiobutton2 is geselecteerd moet er iets anders worden uitgevoerd.
Als radiobutton3 is geselecteerd moet er weer iets anders worden uitgevoerd.
Als radiobutton4 is geselecteerd moet er nog iets anders worden uitgevoerd.
Zelf zat ik er eraan te denken dat het met een elseif moet, maar ik kan er niet uitkomen hoe ik dat voor elkaar krijg. Hieronder wat code...
Ik dacht zelf aan zoiets, maar ik heb al wat dingen met die elseif geprobeerd, maar hij doet telkens hetzelfde... Zelfs als ik alleen de 2e if (die met select>24) heb staan, kan ik ook de 4e radiobutton aanklikken en uitvoeren. Hij geeft dan geen error, maar kijkt gewoon of de waarde groter is dan 24 (i.p.v. 89)
Wie o wie kan mij helpen?
Groetjes Milenko
Ik heb een probleempje waar ik niet uitkom. Ik heb namelijk een formulier met 4 radiobuttons. Als er een button geselecteerd wordt, en er wordt op de submitknop gedrukt, wordt alles verwerkt. Dit gaat allemaal prima, het enige probleem is, is ik niet weet hoe ik php onderscheid kan laten maken tussen de radiobuttons.
Als radiobutton1 is geselecteerd moet er iets worden uitgevoerd.
Als radiobutton2 is geselecteerd moet er iets anders worden uitgevoerd.
Als radiobutton3 is geselecteerd moet er weer iets anders worden uitgevoerd.
Als radiobutton4 is geselecteerd moet er nog iets anders worden uitgevoerd.
Zelf zat ik er eraan te denken dat het met een elseif moet, maar ik kan er niet uitkomen hoe ik dat voor elkaar krijg. Hieronder wat code...
HTML:
<form name="form" method="post" action="calculate.php" STYLE="margin-left: 20px;">
<input type="radio" name="group1" value="grandmother" checked> zin 1. (75% kans dat je het goed hebt)<br>
<input type="radio" name="group1" value="localshop"> zin 2. (50% kans dat je het goed hebt)<br>
<input type="radio" name="group1" value="police"> zin 3. (30% kans dat je het goed hebt)<br>
<input type="radio" name="group1" value="hostage"> zin 4. (10% kans dat je het goed hebt)<br>
<br>
<input type="submit" name="submit" value="Start!">
</form>
PHP:
if (isset($_POST['group1'])) {
$select = $_POST['group1'];
$select = rand(0,100);
if ($select>24) {
// hier komt de gebeurtenis die al werkt.
header("location:success.php");
}
elseif ($select>49) {
// hier zou een gebeurtenis moeten komen, maar ik heb de elseif nog niet in m'n code staan.
}
elseif ($select>69) {
// hier zou een gebeurtenis moeten komen, maar ik heb de elseif nog niet in m'n code staan.
}
elseif ($select>89) {
}
else{
header("location:failed.php");
}
}
Ik dacht zelf aan zoiets, maar ik heb al wat dingen met die elseif geprobeerd, maar hij doet telkens hetzelfde... Zelfs als ik alleen de 2e if (die met select>24) heb staan, kan ik ook de 4e radiobutton aanklikken en uitvoeren. Hij geeft dan geen error, maar kijkt gewoon of de waarde groter is dan 24 (i.p.v. 89)
Wie o wie kan mij helpen?
Groetjes Milenko
Laatst bewerkt: