Email account gehackt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpendehand123

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Hallo Helpmij'er,

Drie dagen geleden is de pret begonnen. Ik kreeg allemaal mailtjes binnen van mailservers dat emails niet warn aangekomen (je kent het vast wel).
In eerste instatie dacht ik, dat het mijn foutje was, dus emailtje verwijderd zonder er bij na te denken.
T vreemde was dat ik vrijwel meteen erna nog een mail ontving, nog een en nog een.
Ik kijken, nu bleek dat al deze mailtjes niet van mij zijn (aangezien ze ook niet in mijn 'verzonden' map zaten), maar van verschillende namen en geadresseerd aan onbekende.

Ik heb mijn tele2.nl email gekoppeld aan mijn outlook.com account. De berichten worden door outlook 'weggetrokken' en dus niet vanaf de tele2 server doorgestuurd. (ik weet niet of dat nog uitmaakt maar ik dacht, zoveel mogelijk vertellen (y) )

Ik heb onderhand (een dag geleden) mijn wachtwoord geweizigd van zowel mijn tele2 account als van mijn outlook account, maar desondanks blijf ik toch deze mails ontvangen...

Heeft iemand een idee waar het probleem ligt en wat ik moet doen om dit te stoppen?

Met vriendelijke groeten,

Sjors

p.s Dit is een screenshot van mn inbox van outlook met een van de mailtjes. Indien deze niet voldoende informatie geeft, laat het dan ook even weten
Afbeelding 1.jpg

Laatst bewerkt:
Je kan je outlook account beveiligen door een telefoon nummer op te geven. Dan ontvang je eerst een sms met een wachtwoord voor een keer inloggen. Verder kan je later outlook koppelen aan een computer en een browser. Vanaf deze computer en browser hoef je dan later geen sms te ontvangen.

Verder zal ik het tele2 account van outlook ontkoppelen.

Wat nu nog ontbreekt: onthouden wachtwoorden wissen, en op jacht gaan naar virussen, trojaners, malware en dergelijken.

Maar ik heb mijn outlook al beveiligd. Ook nieuw wachtwoord erop gezet, zoals hierboven al aangegeven.

Wachtwoorden wissen is niet zo probleem, alleen de jacht naar virussen, trojans, malware etc wordt denk een probleem. Ik log namelijk met mijn outlook account bijna op alle pc's wel in (school, thuis, werk etc.) . Thuis heb ik een iMac OS X 10.5.8 stan en een Windows 8 pc. Heb je voor allebei misschien een progje waarmee ik deze kan checken? Zodra ik dat heb gedaan zal ik weer verslag uitbrengen...

Alvast bedankt

Er lopen te veel vragen door elkaar. Eerst was het probleem dat email misschien gehackt is. Nu gaat het over Windows en iMac waar misschien malware op zit.

Zet de Windows computer helemaal uit en haal de stekker uit de stopcontact. Wacht een hele dag. Je kan wel op de iMac controleren, of er nog meer email wordt verzonden.

Ten overvloede misschien: Windows computers dien je te beveiligen met een AV programma. Windows 8 kent ook een terug naar nieuw functie, waarbij alles wat na de installatie is bijgekomen gewist wordt. Dan zal de Windows machine schoon zijn.

Voor windows heb ik goede ervaringen opgedaan met Comodo Anti-virus, wat gratis is.

@xp2 Ik heb geen idee waar je antwoord bij hoort, in ieder geval niet in dit topic.

Wordt het wel van jouw ip adres af gestuurd (kan het niet goed lezen in de header, op mijn laptop)?
Anders is alleen jouw mail adres gekaapt en wordt het door iemand anders gebruikt....
Maar dan kun je zien via welke provider en ip adres het verstuurd wordt en zend je een abuse naar die provider.
Via de whois database van RIPE kun je het abuse mail adres vd provider acherhalen. Google effe je hebt die website zo.

@huijb
Oke... het spijt me.. Ik zal er wat meer op letten in welk topic antwoord.

3: scannen op malware met Malwarebytes Anti-Malware
Download Malwarebytes Anti-Malware naar je bureaublad.

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
"Update Malwarebytes Anti-Malware"
"Start Malwarebytes Anti-Malware"
Klik daarna op "Voltooien".
Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Er zal een pop-upvenster komen met de vraag of je de betaalde versie van MBAM tijdelijk gratis wilt uitproberen.

Klik hier op: Start evaluatie

Zodra het programma gestart is, ga je naar het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan "Sluit Internet Explorer af tijdens het verwijderingsproces".
  • Ga naar het tabblad "Update" en klik op "Controleer op updates".
  • Ga daarna naar het tabblad "Scanner". Kies hier voor "Volledige Scan".
  • Druk vervolgens op "Scan" om de scan te starten.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is. Klik daarna op "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een logbestand openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dit dan ook.

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Ik heb de pc's volledig gescant en ook daar kwam niks uit. Ik zit nu te kijken naar IP adressen in de codes en ik ga die even door boven genoemde site halen.

Is het handig om ook bij tele2 om opheldering te vragen...

Alvast bedankt

Sjors

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan