Email adressen aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertje26

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2010
Hallo,
Hoe kan ik bedrijfsemailadressen aanmaken. Wij hebben reeds een website die nog in de maak is, tevens hebben wij een hoofd emailadres in outlook, die wij ook willen veranderen naar naambedrijf@info.nl tevens zou ik email adressen willen aanmaken per medewerker. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit doe?? En iets wat weinig tot niets kost??

Heb iets gelezen over kerio mail zit ik dan goed??

Groet Geertje26

Hoi,

Waarschijnlijk zit je probleem in een 'denkfout'.
Het hoofd-mailadres moet niet zijn 'naambedrijf@info.nl' maar net andersom: 'info@naambedrijf.nl'

Voor medewerkers kan je in plaats van info, dus vóór het apestaartje, elke willekeurige naam invullen.

Maar hoe ga ik dit doen???
Er is reeds een domeinnaam maar hoe maak ik dan die adressen aan??
Groet Geertje

Hoi,

Dat hangt ervan af of jullie de domeinnaam zelf hosten of dat de website en de hosting 'elders' gebeurt.
Of dat jullie binnen het bedrijf een eigen mailserver hebben of niet.

Dus als ik het goed begrijp:

De hosting zal ik uitzoeken en de website wordt elder door iemand opgezet. of ze de hosting doen weet ik niet. Maar mocht dat zo zijn dan doen ze ook de email adressen?

Mocht de hosting door ons gebeuren dan kunnen wij een abonn. nemen op email adressen bijv via kerio mail??? volgens mij is dit wel redelijk goedkoop toch??

Dank je voor je hulp.
Groet Geertje26

Hoi,

Je gaf aan, dat de domeinnaam een bedrijf betreft.
Je vertelt niet hoe dat verder is geregeld, allemaal nogal geheimzinnig dus, terwijl er niets 'geheimzinnigs' aan is.
Grotere bedrijven en instellingen hebben een eigen mailserver, waarop de binnenkomende en uitgaande mail wordt geregeld.
In die mailserver maakt het bedrijf dan zelf mailadressen aan.
Als dat bij jullie niet zo is, is er 'gewoon' sprake van een abonnement bij een provider. Afhankelijk van dat abonnement, kan je één, een beperkt aantal, of legio mailadressen aanmaken.
Maar ja, je geeft zo weinig informatie dat ik denk dat het om iets 'stiekums' gaat ......
Dus adviseer ik je met het bedrijf/de persoon contact op te nemen die je website of domein beheert en het verder daar uit te zoeken.
Eigenlijk het beste advies dat ik je kan geven .... want veel sjoege heb je er kennelijk niet van.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Wat een nare reactie van u!!!! Wij zijn een kleine onderneming en het maken van een website heeft mijn werkgever uitbesteed aan derden. Nu is zijn vraag aan mij hoe wij aan een standaard email adres en email adressen voor medewerkers kunnen komen. Om dit via ons ict bedrijf te doen vindt hij te duur, dus vraagt hij mij om dit uit te zoeken.

Maar ja zo'n reactie kan ik niks mee.

Sorry, wie is jullie webprovider?
En om hoeveel e-mailadressen gaat het?
Zit jullie bedrijf toevallig in de omgeving van Arnhem?

Hoi,

Wij zitten in drenthe. Ik ben nu thuis en zal morgen met mijn werkgever overleggen hoe het zit of ze een provider hebben of een beheerder van de website etc. Mijn baas weet er zelf niks van en ik krijg het ict gebeuren stap voor stap bij mij. Vandaar dat ik nog niet van alles op de hoogte ben. Maar goed morgen weet ik meer. Alvast bedankt voor je hulp. en tot horens.

Geertje26

Hoi,

Dat is jammer .... van Drenthe .. :P
Want ik hou me 'hier' onder andere bezig met ondersteuning van MKB.
Wat is jullie website?
En vooral: hoeveel mailadressen willen jullie gaan aanmaken bij benadering?

Google Apps,
Werkt makkelijk er is een gratis versie tot 50 gebruikers.
Voor info@naambedrijf.nl enz. moet je de mx records wijzigen, dit kan je bij je host laten doen.

bij mijndomein.nl is het gewoon gemakkelijk met een account van 30 euro per jaar. gewoon onbeperkt mail adressen aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan