Email alias veranderen in emailaccount met behoud van adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

RuurdHJB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2010
Ik gebruik Windows Live met één account en twee aliassen. Een inkomend bericht wordt in alle drie de inboxen getoond (is in diverse berichten op dit forum al vaker aan bod geweest). De oplossing is om de aliassen om te zetten in een account. Mijn vraag is: hoe kan ik die aliassen veranderen in aparte emailadressen met behoud van het adres dat aan die alias gekoppeld is?
Volgens de helpdesk van mijn kabelaar (Chello) kan dat alleen als ik de aliassen (incl adres) verwijder en vervolgens een nieuwe account aanmaak met hetzelfde adres, waarbij ze me niet de garantie kunnen geven dat het dan ook werkt. En daar is het me juist wel om te doen.
Kan iemand me hierbij helpen?

Hoi,

Je kunt die aliassen via on-line beheer van je email-account (inloggen bij UPC) verwijderen.
Het duurt echter enige tijd (kan soms tot een week duren, voor deze aliassen worden vrijgegeven).
Daarna kan je de mail-adressen als zelfstandige account aanmaken.

Stel je e-mailadres is puk @ upc.nl en de aliassen pietjepuk @ upc.nl en jantjepuk @ upc.nl, dan verwijder de beide aliassen (maar puk @ upc.nl blijft natuurlijk gewoon bestaan)
En na een tijdje maak je de twee nieuwe accounts aan: pietjepuk @ upc.nl en jantjepuk @ upc.nl als zelfstandige mailbox.
Ik heb dit in het verleden ook gedaan en geen enkel probleem.
Maar nogmaals: voordat het mailadres als alias vervallen is, daar kan enige tijd tussen zitten.
Je krijgt dan ook bij het aanmaken van de zelfstandige account met dat adres een foutmelding, zolang het adres nog niet is vrijgegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan