• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

email als cel waarde heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yariev

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2004
Ik ben aan het zoeken naar de volgende optie in Excel en kom er zelf nog niet echt uit.
Ik wil een email kunnen sturen als er in een cel een waarde voorkomt (er is geen actie als er geen waarde in de cel staat). Is het mogelijk om dit door excel te laten doen, automatisch zodra het sheet wordt geladen.
Iemand een idee in welke richting ik moet zoeken?

ALvast bedankt!

Controleer bij het open van de sheet of de cel een bepaalde waarde heeft en lat afhankelijk daarvan een macro lopen om je mail te versturen.

Voorbeeldje: Als er in A1 iets is ingevuld komt de melding.

Macro in ThisWorkbook

Private Sub Workbook_Open()

If Range("A1").Value <> "" Then
MsgBox ("stuur mail")
End If

End Sub

Dank je, Jan.

Ik krijg nu een message dat ik een mail moet sturen ;), maar ik zoek eigenlijk meer naar een manier dat de mail ook al gelijk wordt verstuurd ;).

Uiteindelijk hoop ik het zo ver te krijgen, dat de waarde van cel A1 wordt vergeleken met een kolom in "sheet2".
Als deze overeenkomen moet het een mail sturen naar het emailadres wat in diezelfde rij staat.

Ik geloof dat ik, wil ik hier zelf mee aan de slag gaan, een boek VisualBasic moet aanschaffen of niet?

Bedankt voor any info!

Zoeken op "mail vanuit excel" levert weinig meer op dan deze thread ;)

Bedankt voor de sites, ik zal eens kijken, staat veel op zag ik.

grtz

De eerste 2 links ben ik idd eerder tegengekomen.
De site van debruin is hoopvol ;)...erg veel info.
Bedankt, ik ga verder puzzelen.

Macro in ThisWorkbook

Private Sub Workbook_Open()

If Sheets(1).Range("A3").Value = Sheets(2).Range("C4") Then
ActiveWorkbook.SendMail Recipients:=Sheets(2).Range("f4"), Subject:="Onderwerp"
End If

End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan