email archiveren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacoline

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2003
Berichten
51
Inmiddels heb ik een overvolle mailbox. Deze heb ik wel gearchieerd. Maar graag zou ik per jaar de mailjes bewaren en ieder jaar met een schone lei beginnen. Weet iemand hoe ik mijn mail ook nog op een andere plaats kan bewaren. Bestaat er een speciaal programma voor. Omdat het om enkele duizeden mailtjes gaat wil ik ze niet handmatig kopieren naar een bepaaplde map op de harde schijf Weet iemand of er een speciaal programma voor bestaat. Alvast bedankt.
 
Je kunt je Postvak IN (incl. evt. submappen) exporteren en daarbij in het filter instellen 'Op of na' 1-1 en Op of voor 31-12 van een bepaald jaar.
Hierna kan je ze van dat jaar verwijderen (ook weer door eerst een filter in te stellen.
Het PST-bestand met mailtjes van een bepaald jaar kan je vervolgens openen via het menu Bestand > Openen > Outlook gegevensbestand....
De mailtjes worden dan in een aparte map geopend.

Ik doe het zelf van: 2003 begin 2005; 2004 begin 2006 etc. dan is het niet zoveel werk ineens ......

Succes
 
Bevalt het jullie nog steeds met het backuppen van de pst bestanden? Ik heb het ook jaren zo gedaan, maar ben daar nu vanaf gestapt. Ik archiveer nu elke e-mail direct, als msg bestand in de directory. En natuurlijk, die directories backup ik. Ik heb zelfs de oude pst bestanden allemaal omgezet naar msg bestand.
 
Overvolle pst bestanden archiveren

Je kunt ook gebruik maken van het open source MailArchiva, mits je een server of computer extra vrij hebt. Hier kun je gemakkelijk de email archiveren. MailArchiva ondersteunt meerdere mail systemen waaronder exchange, IPswitch, Zarafa, Zimbra, etc. en biedt goede webgebaseerde zoek- en herstelfuncties met Single Instance Storage (kortom bespaart je ruimte). Kijk maar op www.mailarchiva.org, misschien heb je er wat aan?
 
@HDijkhuizen,,

welkom op Helpmij.:)

Outlook heeft zelf een goede archivering mogelijkheid. Daarbij is deze topic van 2006, dus niet actueel meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan