email backuppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Wie kan mij uitleggen hoe ik een volledige backup kan maken van alle mappen en emails in wlm en hoe zet ik deze terug ?

Alvast dank
Hans

Met een backupprogramma van Windows zelf of bijv. Acronis.

Ik bedoel alleen een backup van alles in windows live mail.

Dus als ik het goed begrijp moet ik een kopie maken van de map windows live en deze dan plaatsen op een andere pc ook met wlm . om ook op deze pc dezelfde emails te hebben .
Gaat dat lukken ?

Nee, dat kan, maar je wilt een backup toch?

Dan sla je zoals beschreven elders op en heb je je backup.

ik wil op een vista laptop mijn emails bewaren ( backuppen ) daarna de laptop herinstalleren en de emails terugzetten .

Hallo ,
Ik heb dus zoals beschreven in Schoonepc een backup gemaakt van wlm en deze is gelukt .
Daarna vista opnieuw geinstalleerd en nu probeer de wlm backup terug te zetten , ik zie dat er een en ander wordt teuggezet , daarna wlm geopent maar ik zie geen teruggezette email .
Wat doe ik fout ?
Hans

Nogmaals ik heb gedaan wat er geadviseerd is , heb zelfs wlm opnieuw geinstalleerd en bij het terugzetten van de opgeslagen mail zie ik dat alles wordt teruggezet , echter als ik daarna wlm opnieuw open kan ik de teruggezette email niet vinden .
Hans

Klik op Voltooien. Je vindt de geïmporteerde berichten in het linkerdeelvenster, in de map Opslagmappen.

Deel 2: Gegevens inladen in Windows Live Mail

05. E-mail, accounts en contactpersonen inlezen

Zodra u Windows 7 geïnstalleerd hebt, kunt u de contacten, e-mailaccounts en berichten gaan importeren in Windows Live Mail. Dit doet u via de bestanden die op uw usb-stick of externe schijf staan. Haal allereerst het e-mailprogramma op. Ook andere programma's zoals Live Messenger zijn nu te installeren, maar dat is voor deze cursus niet nodig. Zodra u Live Mail de eerste keer start, negeert u eventuele vragen over het aanmaken of importeren van een e-mailaccount. In plaats daarvan gaat u naar Extra / Accounts en klikt u op de knop Importeren. Blader naar de map op het externe medium waarin u één of meer iaf-bestanden hebt staan. Doe dit voor elk iaf-bestand dat u hebt, totdat al uw accounts weer aanwezig zijn. Na uw accounts is het adresboek aan de beurt. Inladen doet u via Ga naar / Contactpersonen en dan Bestand / Importeren. Gebruikte u Outlook Express, kies dan voor Windows-adresboek (.WAB), blader naar de juiste map en gebruik het wab-bestand om uw contactpersonen in te laden. Gebruikte u Windows Mail, dan kiest u voor Visitekaartje (.VCF). Selecteer weer de map en markeer alle vcf-bestanden zodat alle contactpersonen tegelijkertijd ingeladen worden. Blijven alleen nog de berichten over. Sluit het adresboek af en ga naar Bestand / Importeren / Berichten. Kies voor Microsoft Outlook Express 6 of Windows Mail en blader naar de map op uw usb-stick of externe schijf. Klik net zo lang op OK of Volgende tot uw berichten geïmporteerd zijn.
Bron: http://computertotaal.nl/software/21533-e-mail-overzetten-naar-windows-7/2.html

Laatst bewerkt:
Bedankt , het is eindelijk gelukt .
De fout zat m in het feit dat ik alles tegelijk terugzette nu heb ik dus map voor map teruggezet .
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan