Email bij eigen domeinnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

arcokolken

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2001
Hallo, ik heb een eigen domeinnaam bij Ladot. Eerst haalde ik m'n email nog op via de telefoonlijn. Bij outlook moet je dan bij incoming server je eigen domein naam en wachtwoorden invoerren en bij outgoing gebruik je de mailserver van je inbelprovider. Nu ben ik overgestapt op kabel maar nu kan ik niet meer email versturen. quicknet of ladot accepteren dit niet op de een of andere manier.

Is er een mogelijkheid dat ik mijn email gewoon via de kabel op kan halen want om steeds in te bellen is ook zo lastig

Alvast bedankt

Wat is het adres van je SMTP server die je gebruikt? En is dat ook diegene die je provider aangeeft?

Geplaatst door Lekkere Kwal
Wat is het adres van je SMTP server die je gebruikt? En is dat ook diegene die je provider aangeeft?

smtp.quicknet.nl

maar op die manier werkt het dus niet

Wat is de foutmelding die Outlook dan geeft? En wat gebrut er als je met telnet verbinding maakt naar die poort (Start -> Uitvoeren -> Command en dan telnet smtp.quicknet.nl 25)?

Geplaatst door Lekkere Kwal
Wat is de foutmelding die Outlook dan geeft? En wat gebrut er als je met telnet verbinding maakt naar die poort (Start -> Uitvoeren -> Command en dan telnet smtp.quicknet.nl 25)?

outlook geeft geen foutmelding, hij komt zelfs bij verzonden items te staan, maar bij de andere komt hij niet aan.
bij telnet komt er te staan 220 vmx20.multikabel.net ESMTP

De meeste (gratis) inbelproviders accepteren geen pop3 aanvraag via de kabel, omdat ze daar niets aan verdienen. Soms wordt het ophalen via de kabel nog wel toegelaten, maar verzenden niet. Kijk eens op de Help pagina's van Ladot /Quicknet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan