Email blijft regelmatig in mailserver staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhamaker

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2005
Berichten
8
Hallo iedereen.
Het volgende is sinds enige tijd bij mij het geval: als ik Outlook 2003 opstart en er gelijk (of later) emails binnenkomen worden ze daarna vaak NIET uit de mailserver verwijderd, wat WEL zou moeten want ik heb "berichten in de mailserver bewaren voor ..... dagen" NIET aangevinkt staan! Dit heeft dan tot gevolg, dat dezelfde emails dan telkens weer opnieuw worden "aangeboden" bij elke volgende "send/recieve" opdracht die om de 10 min. door Outlook wordt uitgevoerd. Nogmaals: de ene keer gaat het wel goed en de andere keer weer niet. Ik kan dit uiteraard checken door in m'n "Secure Webmail" te gaan kijken. Wat dan helpt is, 'n keer of 6 tot 8 "F9" achter elkaar indrukken (hiermee krijg ik dan meteen evenzoveel keren dezelfde mail binnen) om dan in "Secure Webmail" te kunnen zien: "Deze map is leeg" of natuurlijk door de email direkt uit m'n mailserver te verwijderen.
Ik heb op aanraden van m'n provider het email-account verwijderd en opnieuw aangemaakt maar helaas blijft dit probleem toch regelmatig optreden. Wie herkent dit en heeft er wellicht DE oplossing voor want er gebeurt voor de rest niks vreemds, vertagends, verminkends o.i.d. bij het versturen en/of ontvangen van emails. M'n PC draait op Windows XP Professional en de Outlook software is illegaal. Alvast bedankt voor het meedenken en groetjes.
 
Laatst bewerkt:
zijn dat soms geen mails die eventueel besmet zijn door een virus.
de mailserver kan deze tegenhouden.
kijk ook eens naar je instellingen bij opties als je daar iets hebt aangevinkt om besmette berichten tegen te houden?

succes
 
Reaktie op Jean42.

Beste Jean,
Bedankt voor je snelle reaktie. Het gaat hier echter om volstrekt ONbesmette mail en deze wordt ook niet tegengehouden maar blijft dus gewoon staan terwijl het automatisch, NA het binnenhalen in Outlook, uit de mailserver verwijderd dient te worden. Het dan wel dan niet goed gaan van dit proces heeft daarom volgens mij ook niets met de emails zelf te maken maar met het commando, dat mailclient Outlook naar de mailserver stuurt om aan te geven dat de mail bij mij binnen is en uit de mailserver verwijderd mag worden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan