Email comprimeren en *.dbx ellende

• Onderwerp starter Onderwerp starter xrux
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xrux

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Hoi en allen beste voor 2008

ik ben niet erg lekker begonnen na het ok klikken van het comprimeren van mijn e-mails outlook express in combo met xp... wat een shock..alles kwijt????
nee zou ergens te zien moeten zijn...nou niet in outlook express in elk geval

irritant bericht die niet uit te zetten is of je moet in registry klooien heb ik begrepen (en dan komt het toch wel weer een sterug lol)

nou ik heb al wat uren zoeken en testen op zitten
ik ben al zover dat ik in elk geval de bestanden heb gevonden waarheen het "gecomprimeerd" is , meer archief backup of zo...

geprobeerd middels importeren OE6 bestanden maar lukt niet , krijg foutmelding of zo over OE5???? ik heb geen updates gedaan of zo vorig jaar ook niet ..??

dan maar via een appart programma recovery of zo ...leuk ik zag de emails weer maar om op te slaan moet ik 30 dollar betalen ...lol

Kan geen gratis programma 1-2-3 vinden die de archieven herstellen in OE6 of apart laat weg saven en lezen...

Wie heeft wat suggesties , tips voordat ik vandaag helemaal doordraai en zoveelste nieuwe toetsenbord mot halen...

Ik denk dat uitschakelen van de melding toch beter is, om in het vervolg te kunnen voorkomen.

Ik denk dat uitschakelen van de melding toch beter is, om in het vervolg te kunnen voorkomen.

ja maar dat kan toch niet ? het komt toch terug?

overigens is dit de beste gebruikersvriendelijke handleiding voor die register updat edie ik heb gezien voor dit probleem!

Laatst bewerkt:
Jazeker komt het weer terug. Dat staat er ook in. Dus eens in de zoveel maanden weer even uitvoeren.

Ennuh, wat de handleiding betreft: normaal maak ik er een pdf van, maar ik heb wat software problemen.....:cool:

en hoe krijg ik mijnoude mails nu terug of kan ze lezen en kopieren en zo?
die dbx bestanden

Je kun even kijken naar de bijlage, en zien of je oude mails misschien in een (oudere) identitie staan. En die dan importeren.
Als er maar 1 van is, en dat is de gebruikte, heb ik even geen idee.
Volgens mij worden er nooit mails weggegooid. Alleen gecomprimeerd.
Maar er zal toch wel een manier zijn om ze te openen?

Deze registersleutel veranderen

HKEY_CURRENT_USER\Identities{GUID}\Software\Microsoft\Outlook Express \5.0\Compact Check Count en zet de waarde van 1 naar een 0

Groetjes Flip

Hoi Flip, dat is alleen de teller resetten om te zorgen dat het niet nogmaals gebeurd.
Maar als er al gecomprimeerd is, wat dan.....

Die wist de outlookteller en past het systeem aan dat die melding comprimeren niet meer komt.

En het werkt perfect.

Kijk maar eens in het script met b.v. totaal commander.

Flip

Ok, prima.
Maar de vraag van de t.s. is, hoe hij de reeds gecomprimeerde mails weer zichtbaar krijgt.

Dat kan ik je niet beandwoorden omdat ik tegen comprimeren ben was outlook niet gecomprimeert.

Flip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan