Email contactformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Op de website van onze hengelsportvereniging hebben we verschillende soorten contactformulieren. Deze heb ik gemaakt bij https://www.emailmeform.com/ en http://www.123contactform.com
Ze werken perfect, daar niet van, maar..........stel ik maak zelf zoiets (en hoe weet ik nog niet helemaal) maar hoe wordt het dan verzonden?
Hoe gaat dat in zijn werk.......ik heb werkelijk geen idee namelijk.

Er moeten verschillende worden gemaakt, omdat bijv. de ledenadministratie andere gegevens moet hebben dan bijv. het wedstrijdloket.

Vandaar mijn vraag. En hoe het verzonden wordt, want dat is natuurlijk heel belangrijk!

Alvast bedankt voor de hulp en antwoorden

Hallo Femke,
Het verzenden van een contactformulier gaat in het algemeen via het opgegeven email adress, via phpmail, een functie in php. Je maakt gewoon een contactformulier aan zoals je dit normaal zou doen, dus via de form tag. Daarna is het gewoon simpelweg verzenden naar een extern php bestandje, die de ingegeven gegevens ontvangt van de form. De mail functie kan verzonden worden vanaf het opgegeven email adress. Gewoon even een simpel voorbeeldje van zon phpmail scriptje googelen :)

Oei, ik geloof dat ik het nog niet zo begrijp.

De website is in wordpress gemaakt, (geen idee of dat er toe doet haha) en dus ja, je kan daar ook een contactformulier aanmaken, maar ik wil echt eentje zonder plugin en dus zelf maken.
Maar dat van phpmail en zo, extern phpbestandje......het zegt mij nog helemaal niets. (sorry)

Hallo femke,
Uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit of het in wordpress is gemaakt, het enige is dat Wordpress natuurlijk gemaakt is om te bloggen, niet om er phpscriptjes op te draaien.
Ik heb een werkend voorbeeldje voor je gemaakt. Ben er lang mee bezig geweest, dus ik hoop dat je dr iets aan hebt:

http://pastie.org/8306572

Groetjes,
Bas

simpel wg je maarkt in voor veld
PHP:
<form action="send-mail.php" method="POST">

<label for="field_name">Name:</label>
	<input type="text" id="field_name" name="sender_name">
	<br /><br />

<label for="field_email">Your e-mail:</label>
	<input type="text" id="field_email" name="sender_email">
	<br /><br />

<label for="field_phone">Phone:</label>
	<input type="text" id="field_phone" name="sender_phone">
	<br /><br />

<label for="field_message">Message:</label>
	<textarea id="field_message" name="sender_message"></textarea>
	<br /><br />

<input type="submit" name="send_message" value="Send">
</form>
sla wel op als contact-form.html

deze regel vertelt jou wat er gebeurt na de verzending als hij in gevult is hij zal dan naar send-mail.php pagina gaan om daar de fuctie die hij moet doen
te uit voeren
<form action="send-mail.php" method="POST">

DE send-mail.php pagina ziet er als volgt uit

PHP:
<?php
	$mail_to = 'vuljeeigenemail@email.nlin'; // voor  hier  je  eigen  email adrsss  in 

// Assigning data from $_POST array to variables hier  worden   dingen  na  gecontrolleerd
	$name = $_POST['sender_name'];
	$mail_from = $_POST['sender_email'];
	$phone = $_POST['sender_phone'];
	$message = $_POST['sender_message'];

// Construct subject of the email
	$subject = 'www.mysite.com Message from visitor ' . $name;

// Construct email body
	$body_message = 'From: ' . $name . "\r\n";
	$body_message .= 'E-mail: ' . $mail_from . "\r\n";
	$body_message .= 'Phone: ' . $phone . "\r\n";
	$body_message .= 'Message: ' . $message;

// Construct headers of the message
	$headers = 'From: ' . $mail_from . "\r\n";
	$headers .= 'Reply-To: ' . $mail_from . "\r\n";

$mail_sent = mail($mail_to, $subject, $body_message, $headers);

if ($mail_sent == true){ ?>
		<script language="javascript" type="text/javascript">
		alert('Thank you for the message. We will contact you shortly.');
		window.location = 'contact-form.html';
		</script>
	<?php } else { ?>
    <script language="javascript" type="text/javascript">
        alert('Message not sent. Please, notify site administrator admin@admin.com');
    </script>
	<?php
	}
?>
verder zitten hiet nog wat handig snufjes in (window.location = 'contact-form.html';) dit verwijst door als de email verzonden is

en deze
alert('Message not sent. Please, notify site administrator admin@admin.com');
is als de pagina niet zonden kon worden h ier kan contact op nemen met de beheerder van de website
of naar locatsie verwijsen op de website

zo kun je ook nog in vulleen in php

if set post lastnaem frist name blabbla = true{
}else{
u bent vergeten vleden in te vulllen ga terug naar contact.htlm}

in ander geval als je van je website een htmlpagina wil krijgen zul je html codes moeten gebruiken

Hallo femke,
Uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit of het in wordpress is gemaakt, het enige is dat Wordpress natuurlijk gemaakt is om te bloggen, niet om er phpscriptjes op te draaien.
Ik heb een werkend voorbeeldje voor je gemaakt. Ben er lang mee bezig geweest, dus ik hoop dat je dr iets aan hebt:

http://pastie.org/8306572

Groetjes,
Bas

Hoi,
Wordpress kan je makkelijk voor een normale website gebruiken, de website waar het omgaat in mijn vraagstuk is http://hsvnb.nl/
Er zit wel een bloggedeelte bij, maar zelfs dat hoeft niet.

Wat je scriptje betreft, ik neem aan dat ik die dan in de public-html moet zetten waar ook bijv. ook robots.text staat en de google-site-verification.

Verder de vraag of in het phpbestandje alle info die de invuller moest invullen, ook daar moet staan..

we hebben nu bijv. een van deze formulieren http://hsvnb.nl/informatie/steigerbeheer/

In ieder geval bedankt voor je energie die je erin steekt, ik ga dat op mijn gemak eens bekijken. Het is niet dat het snel moet, het werkt nu ook goed, maar ik wil niet meer zo afhankelijk zijn van dit soort bedrijfjes die nu de formulieren doorsturen.

simpel wg je maarkt in voor veld
PHP:
  verder  zitten  hiet    nog   wat handig  snufjes  in  (window.location = 'contact-form.html';)  dit   verwijst  door  als  de email  verzonden is 

en deze
   alert('Message not sent. Please, notify site administrator [email]admin@admin.com[/email]');
  is  als  de  pagina  niet  zonden   kon  worden    h ier   kan   contact op  nemen    met  de  beheerder van de website 
   of  naar  locatsie  verwijsen   op  de  website[/QUOTE]

Voor jou eigenlijk dezelfde vraag dus, waar komt dat phpbestandje. ;) en moet in het phpbestandje dan ook 
Naam en voorletters
Adres
Postcode en woonplaats
Telefoonnummer
Email
VISpas nummer
Onderwerp
Uw bericht

terugkomen.

GOh, het is niet zo simpel als ik wel dacht......nou ja, zoals ik al zei, het is geen spoed gelukkig!
Ook jij bedankt voor je energie die je hier in steekt.....:thumb:

femke ik wil je er wel mee helpen op tv
maar simpel is om zelf te doen dat php bestand moet je nu niks meer aan doen dan jou emails en waar de persoon naar tie moet als het mailtje verzonden is

waar plaats je dat php bestandje precies waar jij oook je html pagina heb op geslagen
kom je er niet uit kom in de chat en leg je uit via tv

Zou fijn zijn als je mij kon helpen, alleen geen idee wat je bedoelt met op tv.....

en chat is niet echt iets voor mij.

tv ( teamviewer)
chat heb ik ff nodig om direct met je te kunne praten e gegevens van tv nodig te hebben

teamviewer zegt mij niets.....maar ja, ik gebruik dan ook geen Windows.

chat is echt niet te doen voor mij, gaat echt te snel.
Ik kijk wel even, toch bedankt.

zie mijn post 7 september 2013, 21:55

bovenste gedeeltse gedeelte op slaan als contact-form.html

onderste gedeelte nieuwe pagina helemaal leeg makken die pagina en onderste gedeelte er in plakken

naar ge juiste gegevens invullen
regel 2 je eigen email in vullen

opslaan als send-mail.php

uploaden en klaar is kees kind kan de was doen

Okee, ik ga het proberen op mijn eigen site voordat ik het doe op de website waarvoor het bedoeld is.

Andere vraag:
we hebben meerdere contactformulieren aangezien je bij de een WEL je vispasnummer in moet vullen en bij de ander niet.
Hoe gaat dat dan als ik meerdere formulieren wil maken?
Kan je dat ook uitleggen?

(misschien is het toch handiger als ik het zo laat denk ik nu)

ps. je handtekening doet het niet Firefox kan geen verbinding maken met de server op www.uploadplaatjes.nl.

dat kunt je aanpassen door te kijken naar de html

html code

<label for="field_name">Name:</label>
<input type="text" id="field_name" name="sender_name">
<br /><br />

in de andere php code deze
$name = $_POST['sender_name'];

zo kun je dus

alles verandere of bij maken zo simpel

<label for="vispas">uw vispasnummer:</label>
<input type="text" id="vispas" name="pasnummer">
<br /><br />