• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Email documentatie aanvraag splitsen naar excell

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matias

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
Beste medeforumleden,

Ik wil graag het volgende bestand splitsen. Het zijn emails (ongeveer 30 per dag' die ik krijg en ik wil het allemaal verwerken in een excell bestand(om documentatie op te sturen). Ik wil alleen de informatie achter de volgende koppen gebruiken:
- FIRMA_N
- VORNAME_N
- NACHNAME_N
- STRASSE'
- PLZ_N
- AB ORT_N

REDIRECT: http://www.testlink.nl?id=460 FIRMA_N2: FIRMA_N: Firma glassios VORNAME_N: Matias NACHNAME_N: Glas STRASSE_N: teststraat111 PLZ_N: 1234 AB ORT_N: Amsterdam TELVORWAHL_N: TELEFON_N: FAXVORWAHL_N: FAX_N: EMAIL: test@email.nl CATALOGUS: on ABSENDEN: Versturen

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit moet?(of de formule)

Groeten,
Matias

Als jij een duidelijke vraag stelt.....met een voorbeeldbestand

Bij deze nogmaals de vraag, ik krijg documentatie aanvragen binnen met adresgegevens, deze wil ik splitsen in excel, hoe kan ik dat het beste doen zodat ik adresgegevens in apparte kolommen krijg?

Ik heb een test bestand en dat is hier te downloaden: http://senduit.com/ab70ee
(aangezien ik geen werkelijke gegevens van personen online kan zetten)

Kan je hier wat meer mee?

Zet je bestand hier neer: het is niet voor niets een forum.

Mijn excuses, ik moest even zoeken nadat je had aanbevolen het bestand hier op het forum te zetten. Ik had er geen idee van dat dat mogelijk was. Bij dezen overigens is het mij wel gelukt.

Bijlagen

Krijg jij dit als bestand binnen ? of is het oorsponkelijk een txt-bestand ?
Zo ja plaats dat dan hier.

Ik krijg het binnen in mijn outbox, en vanuit daar komt het in OneNote terecht. Ik heb een orgineel (net ingevuld) testbestand toegevoegd.

Bijlagen

Als het one-bestand is opgeslagen als E:\bestel.txt, gebruik dan deze macro in Excel:

Code:
Sub tst()
  c0 = CreateObject("scripting.filesystemobject").opentextfile("E:\bestel.txt").readall
  c0 = Split(c0, "FIRMA_N:")(1)
  sq = Filter(Split(c0), ":")
  For j = 0 To UBound(sq)
    c0 = Replace(c0, sq(j), "")
  Next
  Cells(1, 1).Resize(, 9) = Split(c0, "  ")
End Sub

Het is ook mogelijk direkt uit de email (in Outlook) te lezen, of de bijlage van de outlook-mail uit te lezen.

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat ik best handig was maar hier kom ik toch niet helemaal uit. Hoe kan ik onenote bestanden naar TXT exporteren? en hoe kan ik dan de macro invoegen?

Hoi SNB,

Het is gelukt dus mijn laatste post is overbodig, wat als ik overigens onenote naar txt opsla maar er meerdere (zeg 130) adressen in heb staan onder elkaar. Hoe moet het dan?

Nogmaals een file toegevoegd...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zou iemand nog met dit laatste stukje kunnen helpen? Ik heb er nog even mee zitten puzzelen maar ik krijg in visual basic gewoon niet het volgende bestand uit de txt in mijn excel file.

Zie reactie hierboven voor een bestand met meerdere adressen.

Waarom heb je geen txt-bestand met verschillende adressen geplaatst ?

Het zijn geen verschillende adressen omdat ik die dan moet gaan maken, ik kan namelijk geen gegevens van klanten invoegen. Maar het verschil zou er niet moeten zijn toch?

Of kan het niet zonder verschillende adressen? anders moet ik even wat testformulieren online gaan invullen met verschillende testgegevens.

Het kan.
Als je de code die ik je heb gegeven snapt, kun je dat zelf verder uitzoeken.
Als je die niet begrijpt is het te hoog gegrepen.

Grote kans dat het ook te hoog gegrepen is. Ik snap de code gedeeltelijk, ik kan wel een adres op de volgende regel krijgen maar dan krijg ik steeds hetzelfde adres(ook al gebruik ik een bestand met verschillende adressen.

het is ook niet helemaal de bedoeling dat ik visual basic ga begrijpen ik moet alleen een formule hebben voor het bestaande probleem. En die kan ik zelf niet maken waarbij ik een beroep doe op dit forum. Ik geef toe dat ik er geen snars van snap, overigens is dat, mits ik de formule heb, niet nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan