Email doorsturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

strawberry

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Berichten
11
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, ik had al rond gekeken voor het antwoord op mijn probleem,maar ik heb het niet kunnen vinden. Daarom stel ik mijn vraag hier.

Ik ben bezig om voor een bedrijf een server te installeren (Windows Small Business Server 2003 R2).De server gaat gebruikt worden als centraal punt voor alle documenten van het bedrijf,zodat voor alle medewerkers de documenten beschikbaar zijn.

Ik wil dat voor een account alle verzonden en ontvangen emails naar de server worden gestuurd en daar worden opgeslagen.

Het account staat nu ingesteld op een laptop, maar als die laptop crasht of wordt gestolen zijn alle belangrijke emails verdwenen. Is er een mogelijkheid om dit automatisch te laten gebeuren of moet dit handmatig gebeuren door steeds zelf een back-up te maken.

Alvast bedankt. :thumb:
 
Je kunt gebruik maken van de POP-connector om POP-mail binnen te halen (Exchange-gedeelte van SBS) en een SMTP-connector maken/inrichten om mail te verzenden (ook weer in het Exchange-gedeelte van SBS).

Tijs.
 
Dank je voor je reactie!:) ik heb nog een paar vraagjes.

Maar de email komt dan toch nog wel gewoon aan op de laptop? Ook al is de server niet online. Want het bedrijf heeft nu gewoon al eigen email adressen die niet via de server worden geregeld. Kan ik ook alle emails en eventueel contacten die nu in de mailbox zitten doorsturen naar de server?
:thumb:
 
Je kunt het op beiden laten binnenkomen (bijv. bij een ervan aangeven dat de berichten niet van de server afgehaald/verwijderd moeten worden), maar omdat ik vermoed dat het de server permanent aan blijft staan zou ik de hele mail-distributie (incl. het binnenhalen ervan) aan de server overlaten.
De precieze functie van de laptop is mij niet helemaal duidelijk ook. Iedereen heeft op SBS-server een e-mail adres, daar kun je alle berichten naar laten afleveren/distribueren via de POP-connector.
Stel dat iedereen de pop-mail moet binnenkrijgen kun je op de server een verzendlijst maken met een mailbox, en daar de POP-connector de binnengehaalde mail naar laten distribueren.

Tijs.
 
je moet gewoon een account aanmaken op die sbs-server.

en geen lokale accounts gebruiken voor je laptop, daar ga je geheid een keer de mist mee in.
 
je moet gewoon een account aanmaken op die sbs-server.

en geen lokale accounts gebruiken voor je laptop, daar ga je geheid een keer de mist mee in.

Beter het anders stellen (even de woorden van Meanmachine anders opgesteld): Je moet domein-accounts aanmaken voor alle gebruikers, dan d.m.v. instellingen in het Outlook-profiel de gebruiker contact laten maken met de Exchange-mailbox van de gebruiker.
Het profiel kan verder nog worden uitgebreid met Internet Mail accounts voor hun eigen mail die niet met het bedrijf te maken heeft.

Theoretisch is het niet nodig om de laptops zélf in het domein op te nemen. Er wordt dan alleen om een domein-gebruikersnaam + wachtwoord gevraagd zodra Outlook wordt opgestart, zodat er verkeer mogelijk is met de Exchange server.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dank je voor de verheldering, ben nog wat wennig hier op t forum :)

@MeanMachine: Het gaat er mij om dat je de juiste termen gebruikt. Als je bijv. stelt: "Maak accounts aan op de server", dan hangt het van het type server af (stand-alone, lid-server of domein-controller) of dat lokale of domein-accounts zijn.
Overigens zijn in dit geval de accounts automatisch domein-accounts (vanwege SBS).

Ik waardeer je tips! :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan