Email download problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kingkoen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
Berichten
4
Ik kan mijn email niet downloaden. Ik zit op een LAN netwerk (internet connectie in Kyrgyzstan waar ik nu ben) maar kan niet mijn pop-3 mail downloaden (van mijn internet provider in Sri Lanka waar ik woon) via Outlook Express of andere email programma's. Versturen is geen probleem. Ik kan wel contact maken met de server en dan een lijst met te downloaden emails ontvangen. Soms kan ik 1-2 kleine berichtjes ontvangen (heel langzaam) maar daarna breekt de connectie met de server en komt de volgende melding:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'lanka.ccom.lk', Server: 'lanka.ccom.lk', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F

Uitschakelen van mijn Norton Virusscan of Security werkt niet. Ik kan wel mail2web.com gebruiken maar dat werkt zo langzaam. Ook downloaden vanaf een andere computer werkt niet

Indien ik een internet connectie heb met behulp van een dial-up werkt het ook niet. Bij de provider zeggen ze dat er geen problemen zijn.

Who knows what to do?:(
 
Probeer eens

Start -> Uitvoeren.
Typ: cmd (of command)

- Ms DOS opent. We gaan telnetten!
telnet mail.uwhost.com 110
USER uwnaam@uwdomein.nl
PASS password

- Nu moet je een 'OK' krijgen. Probeer;

LIST

- Nu zou je een berichten lijst moeten zien
Werkt dit dan ligt het niet aan de server van hun kant. Werkt het niet dan zou ik toch even navragen of ze hun logs willen controleren. Kans dat POP3 binnen het netwerk fout gaat is zéér minimaal.
 
Ik denk ook niet zo zeer dat het aan de server ligt, er bestaat zoiets als een aantal kilometers verschil die helaas voor vertraging zorgt, daardoor zal het soms lang duuren voordat jouw email prog een responds krijgt van de server in Nederland, de foutmelding zegt het al, na een te lange tijd geen respons geeft outlook automatisch deze melding en stopt met zijn actie.
Ik ben er zelf ook nog niet achter hoe en waar je die tijd kunt instellen.

Andere mogelijkheid, er bestaat zoeits als webmail, elke provider doet hier aan en dit houdt in dat je gewoon via de hoofdsite kunt inloggen op je mail box.
Of webmail.jouwprovider.nl en daar je inlog gegevens invoeren, dan kijk je via de server van je provider op je mail box en kun je wel gewoon alles lezen en doen.
 
Ik kan via telnet wel de lijst met berichten krijgen, die dus langzaam sterk oploopt.... Ik heb dus verder geen idee waar het aan kan liggen...

Mijn emailserver is in Sri Lanka en momenteel mijn internetprovider in Kyrgyzstan (ben ik nu), kan het daar iets mee te maken hebben?

bedankt

Koen
 
Het ligt aan de server. Meer kan ik er ook niet van maken.
 
Het is niet de server want ik kan wel mail2web gebruiken en de technici van mijn provider in Sri Lanka zeggen dat er niets mis is. Ik kan verder ook mail van een andere server (ander email adres) in Sri Lanka downloaden dus of het de afstand is betwijfel ik, hoewel dit zou kunnen.

Desperate..... ;-)
 
Excuus Kingkoen, dacht dat je een Nederlandse emailserver aan probeerde te spreken, vandaar mijn antwoord.
 
Hi JJW,


Heb je een idee of het de afstand tussen Sri Lanka - Kyrgyzstan kan zijn. Ik heb namelijk geen problemen wanneer ik probeer email te downloaden in Nederland en dat is verder verwijdert van Sri Lanka dan Kyrgyzstan (snappie?).

Enig idee waar het verder aan kan liggen?
 
Nou het kan altijd hoor de afstand, als (nogmaals) de tijd die het duurt om responds te krijgen van de email server langer als een minuut is, dan kun je dit soort problemen krijgen, daarom zei ik ook, je kunt dit het makkelijkst checken door naar
webmail.(jouwemailprovider).nl te gaan, daar zou je dan kunnen inloggen en kun je je inbox van de emailserver zien.
Als dit wel goed werkt, je zou dan nog kunnen proberen een ander email programma zoals incredimail of iets.
Mischien dat deze namelijk langer wachten op een responds, dat is een kwestie van proberen.
 
Heb je soms MSN 7.0 geinstaleerd ??????????
want sinds ik dat heb gedaan krijg ik steeds de melding kan de server NIET vinden terwijl ik daar NIKS aan verandert heb en dus ook Foutnummer: 0x800CCC0F
met een ander e-mail program werkt ALLES normaal :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan