email en adresboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapstam96

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Hallo,

Via importeren in outlook 2003 zou ik het adresboek en mails van outlook express moeten kunnen importeren.
Helaas is me dit ondanks enkele pogingen niet gelukt.
De emails en het adresboek staan natuurlijk in verschillende mappen.
Het adresboek is een .wab bestand en de mail zijn .dbx bestanden.
Deze keuze wordt echter niet gegeven in de importeer wizard.
Kan iemand me helpen_

Groetjes,

__JanWillem__

Hoi,

Je informatie klopt niet.
Als je tot een bepaald moment Outlook Expres (OE) hebt gebruikt en vervolgens overstapt op Outlook(2003), krijg je bij eerste gebruik de mogelijkheid om de gegevens uit OE te importeren.
Later kan je dit (in Outlook2003 althans) doen via het menu Bestand > Importeren en exporteren... en dan kiezen voor de optie: 'Internet-e-mail en -adressen importeren'.
Lukt dit niet, dan ligt dat niet aan outlook maar aan een andere (veelal gebruikers-) handeling of instelling.
Eén daarvan is, dat je Outlook start onder een ánder WindowsXP-account, dan die waarin de te importeren gegevens zijn aangemaakt of ondergebracht.
Het heeft dan weinig zin het meerdere keren te proberen ..... !
Tja ......

Dag Valijn,

Ik heb onlangs windows xp op een nieuwe partitie geinstalleerd. Vandaar dat outlook geen gegevens automatisch importeert.
De handmatige mogelijkheid om te importeren weet ik wel te vinden, maar het gaat mij vooral om de locatie die opgegeven moet worden, aangezien email en adresboek in verschillende mappen worden opgeslagen.
Ik heb een keer de map waar de emails in staan opgegeven en een keer de locatie van het adresboek.
Beide keren lukte het niet.
Weet iemand raad in deze weinig voorkomende situatie?
__JanWillem__

Ik krijg een venster te zien met daarin:
"kan de email-map niet openen. Als dit bestand door een andere toepassing gebruikt wordt, moet u deze sluiten en opnieuw proberen."

Ksnapperniksvan:confused:

Ik geloof dat ik het snap wat betreft het adresboek.

Het bestand wat ik wil is wel een wab bestand, maar in het engels, nl. addressbook.
Ik heb ergens nog een oud wab bestand en dat is een adresboek.

Weet iemand hoe ik het engelse bestand omzet naar een nederlandse?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan