Email gaat niet automatisch via Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

wheijkoop

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
Mensen,

Als ik op een emailadres klik wordt automatisch de installatie van microsoft exchange gestart. Ik wil echter rechtstreeks via mijn outlook express mailen.
Sinds mijn broer aan de computer heeft gezeten weigert de computer te verzenden via outlook express.
Handig via outlook was ook dat hij fotos automatisch verkleinde als je ze wilde verzenden per email.
Wie weet de oplossing om het te herstellen!

Welkom op Helpmij :) Ik heb dit bericht even verplaatst uit overige software :)

De eerste vraag: Kijk eens bij internet explorer, extra, internet-opties, tabblad "programma's" of achter email outlook express, staat, of exchange? Als dit het laatste is, dan terugveranderen naar outlook express.

En je zegt: weigert te verzenden. Is dat ook als je gewoon outlook express start, of alleen als je via een link wilt mailen.

Als het altijd is, vertel dan welke foutmelding krijg je als je wilt verzenden met oulook express? Vertel er gelijk even bij met welke provider je inbelt en of je van diezelfde provider een emailadres gebruikt.

Wil je de foutmelding hier EXACT vermelden?

Laatst bewerkt:
Bij emailprogramma staat niks vermeld en kan daar ook niets kiezen. Heb standaardinstelling al geprobeerd, maar maakt niets uit. Heb emailaccount bij @home
Het lijkt erop dat de computer niet weet waarmee hij email moet verzenden.
Hij weigert alleen als ik via een link of een bestand selecteer en dan wil verzenden. Als ik gewoon email wil verzenden werkt het prima

Krijg jij geen melding dat Outlook express niet jouw standaard e-mail programma is ??

normaal gesproken als je outlook en outlook express langs elkaar hebt geinstalleerd zal een van de programma's beginnen te klagen dat hij niet het standaard e-mail programma is en of je dit wilt wijzigen.

En idd zoals Tanja zei moet het ook lukken !! even op het zwarte driehoekje klikken en kijken wat er vervolgens aan mail programma's tevoorschijn komt.

Suuk6,

Remy

Outlook express is mijn standaard emailprogramma en heb outlook niet eens op mn computer geinstalleerd staan.

Heb je toevallig een Office pakket geinstalleerd op je PC ??

Ik heb office xp op mn pc staan, alleen outlook niet geinstalleerd.
Mn computer is (hoop ik) virusvrij, want het is ook gewoon gekomen doordat mn broer een middagje aan het knutselen is geweest.

Gezien het feit dat jij al een Exchange melding krijgt zoals jij in het begin al schreef, staat er volgens mij toch ergens iets van Outlook geinstalleerd.

Wat je zou kunnen doen is om Office een keer te laten repareren. Dus de office cd erin en ipv set up kiezen voor herstellen/repareren of zoiets.
Mogelijk dat je instellingen zo weer gereset worden.

Groeten,

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan