• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Email genereren vanuit Excel obv cellen + excel als bijlage meesturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roshan

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2018
Hoi allen,

Hoe kan ik een email genereren op basis van cellen die in een excel sheet staan, waarbij het bestand in kwestie ook meteen wordt meegestuurd als bijlage?

Ik ben momenteel aan het kijken naar RDBMail die deze optie biedt, ik loop echter tegen een issue aan. als ik de functie aanroep om het werkboek te verzenden met het template, is het template al gevuld met "standaard" info.

De info die ik wil versturen kunnen er 7 verschillende zijn (inhoud/body van het bericht), waarbij de ontvangers (ontvanger en CC) veel meer verschillende kunnen zijn, die ik uit een lijst kan halen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

of hoe ik de "standaard" template van RDBMail kan aanpassen zodat de standaard info meteen uit cellen gehaald wordt? ik kan namelijk nergens vinden waar deze de info vandaan haalt en of het aan te passen is.. :(

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Heb je de zoekfunctie van dit forum al eens gebruikt, iets met "VBA mail" of iets dergelijks.

Als je op zoek bent naar een specifiek antwoord voor jouw situatie zal je een voorbeeldbestandje moeten plaatsen. Zonder weten de experts op dit forum niet precies wat jouw wensen zijn.

Ron De Bruin heeft er meer dan 1, dus welke je gebruikt en vooral hoe je het wil gebruiken is het vermelden waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan