Email handtekeningen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuiiper

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Beste Helpmij lezer,

Laat ik openen met het feit dat een email handtekening wel een hoge frustratie oplevert. Ieder besturings systeem, iedere mail-programma heeft blijkbaar weer eigen standaarden. Het is daarom met de komst van tablets en smartphones er niet makkelijk op geworden op een fatsoenlijke email handtekening te maken. Natuurlijk kan iedereen met een beetje verstand van HTML wel 3 rijen maken met in het midden 2 kollommen waar je vervolgens de persoonlijk informatie in gooit. Het gaat mij echter om de wat geadvanceerde hantekeningen. Deze met rounded corners(opgevangen door images) op uberhaupt extra decoratie dmv images(neem bijvoorbeeld social media buttons, logo's en andere vormgevingen.

Nou gaat de handtekening prima in alle outlook programma's, thunderbird of het standaard mail van apple. Ook werkt de handtekening prima in de html op alle browsers maar mijn ervaring met handtekeningen verteld mij dat dat dan weer niet zo veel zegt. Goed je voelt hem inmiddels al aankomen. Ik ben hier natuurlijk niet gekomen om te vertellen dat ik een prima handtekening kan maken en dat die overal werkt. In tegenstelling zelfs mijn handtekening gaan echt helemaal fout in ieder web email programma zoals Gmail, Hotmail of de Webmail van me persoonlijke mail.

Ik heb gezocht naar standaarden voor webbrowsers mailprogramma's maar ik kan nauwelijks van nuttigs vinden, daarom graag een beroep doen op de email kenner hier in huis. Wie kan mij helpen?

Probleem: Afbeeldingen versrpingen naar boven of worden onverklaarbare wit ruimtes geplaatst rondom afbeeldingen.

Ik hoor het.

De reden dat je geen standaarden vind is dat deze er niet zijn. Je kunt wel HTML gebruiken, alleen werken de meeste mailprogramma's niet helemaal als een browser. De uitkomst van je handtekening valt niet te voorspellen. Enige wat ik ooit heb kunnen vinden is dat je er voor zorgt dat je handtekening het html 2.0 compatible is. Maar ook dat geeft geen garanties.

Bedankt voor je antwoord, vermoeden al zoiets. Dat wilt dus zeggen dat het bijna 'onmogelijk' is om een geadvanceerde handtekening te maken voor Webmail browsers.

Nog mensen met aanvullende feedback op dit topic?

Dat is bij websites al bijna onmogelijk. Bij email handtekeningen zijn je mogelijkheden nog beperkter.

Wat ik altijd doe is het dus zo standaard mogelijk houden, daarmee voorkom ik zoveel mogelijk problemen. Als het in Outlook werkt ben ik gelukkig. Bij browsers is men ook wel wat gewend, want er is wel meer content die vaak niet goed word weergegeven, dus acceptatie bereidheid van je ontvanger is ook hoger op dit gebied.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan