email importeren van win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora1983

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Berichten
4
na het installeren van win xp probeer ik de email files die ik via win98/ application data directory heb gesaved in een back up directory, te importeren.
Als ik via berichten importeren in outlook de directory aangeef waaruit geïmporteerd kan worden, dan geeft het systeem aan:

'kan geen berichten in de map vinden of een applicatie gebruikt momenteel de bestanden'.

Alleen outlook staat open, hoe kan ik dit probleem verhelpen.
Opmerking: ik heb gezien dat de exstenties binnen de mail map in xp anders is dan in 98.
 

Bijlagen

  • importeren email win 98.doc
    69,5 KB · Weergaven: 19
Hi Pandora!
In XP start (soms) Windows Messenger gelijk met Outlook Express. Dat zou je ‘andere applicatie’ kunnen zijn.
Ik zou de opgeslagen mappen eerst naar een andere map kopiëren.
Wat betreft extensies: dat klopt wel.
Voor een handleiding/oplossing print even de tekst van Microsoft en dan moet het lukken:

Uw oude e-mailberichten en e-mailmappen
Zoeken naar uw oude e-mailberichten
Maak op het bureaublad de map XPMail. Hiertoe klikt u met de rechtermuisknop op het bureaublad, klikt u op Nieuw en klikt u op Map. Als u identiteiten gebruikt, maakt u een nieuwe map voor iedere identiteit.
Klik op Start en klik op Zoeken.
Klik in het vak Waar wilt u naar zoeken op Alle bestanden en mappen.
Typ *.dbx in het vak De volledige of gedeeltelijke bestandsnaam.
Klik in het vak Geavanceerde opties op Verborgen bestanden en mappen doorzoeken en klik op Zoeken.

Opmerking Als u identiteiten hebt gebruikt, krijgt iedere gebruiker zijn eigen identiteitsmap. Elke identiteitsmap krijgt een uniek alfanumeriek nummer (bijvoorbeeld {9EFEBDEA-CE00-4DD7-A4D6-CDB85C3EEDBF}) gevolgd door '\Microsoft\Outlook Express'.

U kunt onderscheid maken tussen de vorige en de nieuwe identiteit, zelfs als beide hetzelfde alfanumerieke nummer hebben. Achter de nieuwe identiteit staat '\Microsoft\Outlook Ex'.
De e-mailmappen kopiëren
Voordat u de e-mailmappen van de oude identiteitsmap naar de nieuwe map met de naam XPMail op het bureaublad kopieert, leest u de opmerking over onderscheid maken tussen oude en nieuwe identiteiten in stap 5 van de sectie Zoeken naar uw oude e-mailberichten.
U kunt in het venster Zoeken elke .dbx-map afzonderlijk selecteren of meerdere mappen selecteren door op CTRL te drukken en op iedere map te klikken.
Als u de mappen hebt geselecteerd, klikt u op Kopiëren in het menu Bewerken.
Open de map XPMail en klik op Plakken in het menu Bewerken.

Opmerking Zorg ervoor dat u het bestand Folders.dbx ook kopieert wanneer u de mappen kopieert. Dit bestand is nodig voor de importfuncties in Outlook Express.
Met deze procedure kopieert u alle mappen van de geselecteerde map naar de map XPMail. Voer deze procedure voor iedere identiteitsmap uit. Maak een afzonderlijke map (bijvoorbeeld XPMail1) voor iedere identiteitsmap die u aantreft.
E-mail en mappen importeren
Open Outlook Express.
Klik in het menu Bestand op Importeren.
Klik op Berichten.
Klik op Microsoft Outlook Express 5 en klik op Volgende.

Opmerking In sommige gevallen worden alleen de opties voor het importeren van Outlook Express 4 en Outlook Express 6 weergegeven. Als uw vorige versie van Outlook Express versie 4 was, gebruikt u de optie voor Outlook Express 4. Als u vanuit Outlook Express 5 of 5.5 importeert, kunt u de optie voor Outlook Express 6 gebruiken.
Klik op E-mail uit een OE6-archiefmap importeren en klik op OK.
Klik op Bladeren, selecteer de map XPMail die u eerder hebt gemaakt, klik op OK en klik op Volgende.
Klik op Alle mappen en klik op Volgende.
Met deze procedure importeert u uw oude e-mailberichten naar de huidige identiteit. Klik op Voltooien wanneer de procedure is voltooid. Herhaal deze procedure voor elke map die u eerder hebt gemaakt.
Uw Windows-adresboek
Zoeken naar uw Windows-adresboek
Klik op Start en klik op Zoeken.
Klik op Alle bestanden en mappen.
Klik in het vak Waar wilt u naar zoeken op Alle bestanden en mappen.
Typ *.wab in het vak De volledige of gedeeltelijke bestandsnaam en klik op Zoeken.
Wanneer de zoekactie is voltooid, kunt u elk bestand openen door erop te dubbelklikken. Als u het juiste bestand hebt gevonden (het bestand bevat uw contactgegevens), maakt u een notitie van de exacte locatie en de naam van het bestand.
Uw Windows-adresboek importeren
Klik in Outlook Express op het menu Bestand.
Klik op Importeren en klik op Adresboek.
Vul in het veld Zoeken in de locatie in waarvan u in stap 5 van de sectie Zoeken naar uw Windows-adresboek een notitie hebt gemaakt.
Klik op het .wab-bestand en klik op Openen.
Klik op OK en importeer het adresboek.
Nadat u hebt gecontroleerd of het importeren is gelukt, verwijdert u alle mappen die u tijdens deze procedure hebt gemaakt.



Succ6 :D
Falco
 
Laatst bewerkt:
Helaas Falconetti, het is niet gelukt.
Ik krijg nog steeds de zelfde fout melding!
 
Heb je wel Windows Messenger uit gezet?? Ik bedoel dus niet MSN (dat chat progje) maar Messenger.
Bij jou foutmelding is een andere applicatie dat gebruikt maakt van dat bestand.

Kun je de 'oude' berichten niet even op een andere PC zetten??

Grtz
Falco
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan