email in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Berichten
994
Netwerk ADSL - switch- 2 pc´s - W98SE - Beneden en Boven

Ik heb dus een ADSL tiscali account met een antal aliassen (kids)

Hoe krijg ik het voor elkaar dat email die gestuurd wordt aan mijn pc Boven (XXX 2@ tiscali,nl) ook daadwerkelijk daar terecht komt?
Op dit moment is het zo dat wanneer ik op mijn pc Beneden een mail naar Boven stuur, dat ie dan gewoon beneden aankomt :confused:

Beneden heb ik dus XXX 1 @ tiscali.nl, XXX 2 tiscali.nl(zoon) en XXX 3 @ tiscali.nl
Heb beneden de alias XXX 2 @ tiscali.nl verwijderd, boven toegevoegd, maar dan nog gaat ie niet naar Boven

Omgekeerd is het ook zo, dat mail van boven NIET beneden aan komt.

Wil ik iets wat niet kan?
En snappen jullie mijn verhaal? Kan het niet duidelijker uitleggen :eek:

Nu heeft mijn zoon tijdelijk een hotmailaccount in Outlook Express
 
Hai

Je emailadressen hebben toch niet allemaal dezelfde inlognaam en wachtwoord?
 
De accountnaam is per allias verschillend uiteraard, maar het wachtwoord is overal het zelfde.
 
Hai

Hetzelfde wachtwoord verklaart dus al veel, je emailadressen zitten dus in een en dezelfde mailbox bij je provider. Daardoor kan het voorkomen dat je email van het ene adres op het andere binnenkrijgt in je outlook.
Ik weet niet of je over meerdere mailboxen beschikt bij je Tiscali abonnement, anders zou je voor ieder persoon een aparte mailbox kunnen gebruiken.
En anders is er inderdaad ook de mogelijkheid die je zelf al gaf, hotmail in outlook gebruiken.
Wat misschien ook een optie is is een account aanmaken van bv connectfree.uk.co maar dan moet je wel de smtp instellingen aanpassen.

Groetjes
 
Je bracht me op het idee !
Ik had nl. alleen maar aliassen aangemaakt i.p.v. extra mailboxen. Die heb ik er dus 5 bij tiscali.

Probleem opgelost, iedereen zijn eigen mailbox en post komt nu op de juiste plek terecht.

Bedankt voor het meedenken :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan