Email in Windows Live Mail kopiëren naar externe harde schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello,

Ik wil al mijn emailberichten in "Postvak In" en "Postvak Verzonden " kopiëren naar mijn externe harddisk, voor ik een upgrade doe van Windows 8.1 naar Windows Home 10. In Windows Live Mail klik ik op de tab" Bestand" en daarna op "E-mail exporteren" en daarna op "E-mailberichten". Vervolgens selecteer ik Microsoft Windows Live Mail. Voor de locatie van de geëxporteerde berichten klik ik op "Bladeren" en maak een nieuwe map met de naam: "EMAILBERICHTEN EXPORTEREN". Daarna klik ik op volgende en in het nieuwe venster klik ik in het cirkeltje bij "Alle Mappen. Ik klik weer op volgende en dan komt het venster: De berichten zijn geëxporteerd in de Microsoft Windows Live Mail-indeling.
Ik ga naar de map "EMAILBERICHTEN EXPORTEREN" in de verkenner en klik daarop. Er komen 4 verschillende mappen te voorschijn: Outbox- Storage Folders- telenet (gi c7c - Your Feeds.
In geen enkele van deze maps zijn er e-mailberichten opgeslagen.
Wat gebeurt hier?
Hoe kan ik wel alle e-mailberichten op een andere locatie opslaan?
Graag uw antwoord.
Zie bijlagen.
Grtz,
gilberto :)

Hier nog een paar screenprints ter verduidelijking.
grtz,
gilberto :)
 

Bijlagen

  • helpmij 3 11 aug 2020.png
    helpmij 3 11 aug 2020.png
    125,6 KB · Weergaven: 49
  • helpmij 4 11 aug 2020.png
    helpmij 4 11 aug 2020.png
    125,7 KB · Weergaven: 33
  • helpmij  6  11 aug 2020.png
    helpmij 6 11 aug 2020.png
    122,9 KB · Weergaven: 37
  • helpmij 7 11 AUG 2020.png
    helpmij 7 11 AUG 2020.png
    115,9 KB · Weergaven: 33
  • helpmij  8  11 aug 2020.png
    helpmij 8 11 aug 2020.png
    123,8 KB · Weergaven: 40
  • helpmij   9  11 aug 2020.png
    helpmij 9 11 aug 2020.png
    112,6 KB · Weergaven: 29
  • helpmij    10   11 aug 2020.png
    helpmij 10 11 aug 2020.png
    255,9 KB · Weergaven: 36
  • helpmij 11  11aug 2020.png
    helpmij 11 11aug 2020.png
    111 KB · Weergaven: 35
  • helpmij  12  11 aug 2020.png
    helpmij 12 11 aug 2020.png
    123,8 KB · Weergaven: 39
  • helpmij  13   11 aug 2020.png
    helpmij 13 11 aug 2020.png
    124,1 KB · Weergaven: 28
  • helpmij   14 11 aug 2020.png
    helpmij 14 11 aug 2020.png
    113,7 KB · Weergaven: 33
  • helpmij  15  11 aug 2020.png
    helpmij 15 11 aug 2020.png
    116,5 KB · Weergaven: 40
  • helpmij  16  11 aug 2020.png
    helpmij 16 11 aug 2020.png
    119,7 KB · Weergaven: 38
  • helpmij  17  11 aug 2020.png
    helpmij 17 11 aug 2020.png
    118,8 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt door een moderator:
Verborgen items > Aanvinken
anders > Bestand > Map- en zoekopties wijzigen > Tabblad Weergave > Verborgen bestanden, mappen etc weergeven

Daarna klik ik op volgende en in het nieuwe venster klik ik in het cirkeltje bij "Alle Mappen. Ik klik weer op volgende en dan komt het venster: De berichten zijn geëxporteerd in de Microsoft Windows Live Mail-indeling.

Vòòr die mededeling zie je dan wel dat de bestanden worden gekopieerd (voortgangsbalk)?
 
Laatst bewerkt:
Beste Slavik, bij een aanvulling gaarne de optie bericht aanpassen gebruiken in plaats van een reactie te plaatsen.
Ik heb nu de sectie mod gevraagd dit voor u te doen.
 
Email in Windows Live Mail kopiëren naar externe harde schijf

Thanks. Eerst mijn verontschuldiging aan Jackall voor het niet samen voegen van de twee berichten. Ik zal de volgende keer kijken waar de optie" bericht aanpassen" staat.

Daarna klik ik op volgende en in het nieuwe venster klik ik in het cirkeltje bij "Alle Mappen. Ik klik weer op volgende en dan komt het venster: De berichten zijn geëxporteerd in de Microsoft Windows Live Mail-indeling.
Vòòr die mededeling zie je dan wel dat de bestanden worden gekopieerd (voortgangsbalk)?

Neen ik zie geen balk met voortgangsbalk!!!
Dat vind ik ook vreemd omdat er stond geschreven dat het een tijd kan duren voor de emailberichten zijn gekopiëerd.
Ik heb uw aanwijzingen opgevolgd en de verborgen bestanden en mappen aangevinkt. Opnieuw geprobeerd in Windows Live Mail met hetzelfde resultaat. Het maakt geen verschil, geen groene voorgangsbalk te bespeuren.
Zie ook bijlagen.
De 4 mappen die in de verkenner verschijnen onder Gebruiker zijn dezelfde als de vorige 4 mappen ,waarvan slechts één map "Drafts" een e-mailbericht bevat van 3243 kb.
Deze aanwijzingen komen van het internet en ik weet dus ook niet of die wel volledig juist zijn.
Grtz,
slavik ;)
 

Bijlagen

  • helpmij  100 12 aug 2020.png
    helpmij 100 12 aug 2020.png
    114,2 KB · Weergaven: 27
  • helpmij 101 12 aug 2020.png
    helpmij 101 12 aug 2020.png
    117,8 KB · Weergaven: 21
Probeer volgende eens:

Open Kladblok door
windowstoetsr.png
→ typ: notepad.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
ECHO controle van bestanden %date% %time% Gebruiker %username% >"%userprofile%\desktop\log.txt"
FOR %%g in (
"Users\Gebruiker1\EMAILBERICHTEN EXPORTEREN"
) DO (
dir /s /h %%g >> "%userprofile%\desktop\log.txt")
START NOTEPAD "%userprofile%\desktop\log.txt"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:diremailfiles.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik diremailfiles.batAls administrator uitvoeren

Post het log in je reactie.
 
In screenshot 13 post 1 staan de juiste mappen. Maar de conclusie is dat de e-mails niet worden gekopieerd. Doe een Schijfcontrole (chkdsk /f) onder > Eigenschappen van de schijf en een sfc /scannow als administrator in Uitvoeren/Run. Opnieuw opstarten en weer proberen. Zet de back-upmap eens op een andere schijf.
 
Laatst bewerkt:
Email in Windows Live Mail kopiëren naar externe harde schijf

Thanks voor de hulp.
Zie bijlagen.

Doe een Schijfcontrole (chkdsk /f) onder > Eigenschappen van de schijf
grtz,

slavik :confused:

Nog een aanvulling:
Ik denk dat wegens het wegvallen van de ondersteuning van Windows Live Mail de balk met aanduiding voor het exporteren van de emailberichten niet meer werkzaam is.
Werken jullie ook met Windows Live Mail? Hebben jullie hier ervaring mee en lukt het bij jullie om de emailberichten nog altijd te exporteren naar een andere locatie?
grtz,
slavik
 

Bijlagen

  • helpmij 103 14 aug 2020.png
    helpmij 103 14 aug 2020.png
    354,8 KB · Weergaven: 28
  • helpmij 104   14 aug  2020.png
    helpmij 104 14 aug 2020.png
    592,2 KB · Weergaven: 26
  • helpmij   106   14 aug  2020.png
    helpmij 106 14 aug 2020.png
    152,1 KB · Weergaven: 25
  • helpmij   107   14  aug  2020.png
    helpmij 107 14 aug 2020.png
    192,1 KB · Weergaven: 19
  • helpmij 108   14 aug 2020.png
    helpmij 108 14 aug 2020.png
    150,7 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Ja, die bedoel ik. Gewoon controleren klikken en laten doen wat er gevraagd wordt. Geduld bij het scannen.

Ik denk dat wegens het wegvallen van de ondersteuning van Windows Live Mail de balk met aanduiding voor het exporteren van de emailberichten niet meer werkzaam is.

Klopt niet, want WLM werkt bij mij nog steeds 100%. Dus schijfcontrole uitvoeren, map aanmaken op een externe schijf en dan exporteren naar die locatie, en niet te veel denken.

Overigens zie ik ook een vlaggetje staan in de Taakbalk. Klik daar eens op en als daar een probleem staat, laat dat dan oplossen.
 
Ik heb gedaan wat je vroeg. Zie bijlage.
Er wordt vermeld dat er geen fouten zijn.
Grtz,
slavik ;)

Onder foutcontrole klikt u op Nu controleren
3. U selecteert zowel de optie: “Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren” als “Beschadigde sectoren zoeken en repareren”
4. U start de schijfcontrole van Windows
NB. Krijgt u de melding, Het is niet nodig om dit station nu te scannen, dan is het idd niet nodig om op fouten te controleren
Deze tekst staat in het voorlaatste pop-up venster:Selecteer berichtenmappen om deze naar Windows Live Mail te exporteren. Dit begrijp ik niet.
De berichtenmappen worden toch naar een map op de externe harde schijf geëxporteerd.

Zie bijlagen
Deze printscreens kunnen achteraf niet zoals een tekst in "bericht aanpassen " worden bijgeplaatst in de vorige topic.
Ik heb ondertussen wat rond geneusd op de Engelse sites en een beschrijving gevonden,waarmee ik mijn e-mailberichten uit Windows Live Mail heb kunnen kopiëren naar mijn externe harddisk.
https://answers.microsoft.com/en-us...external/5a5ba7ad-a109-4134-b3cd-0f9f5a59747b
Ik ben wel benieuwd wanneer ik de upgrade naar Windows Home 10 doe, of de e-mailberichten na de installatie zullen zijn verdwenen. Microsoft drukt er immers op dat je in Windows 10 het programma MAIL gebruikt!
grtz,
slavik :)
 

Bijlagen

  • helpmij   111  14 aug 2020.png
    helpmij 111 14 aug 2020.png
    591,8 KB · Weergaven: 32
  • helpmij    112   14 aug 2020.png
    helpmij 112 14 aug 2020.png
    492,3 KB · Weergaven: 33
  • helpmij   113   14 aug   2020.png
    helpmij 113 14 aug 2020.png
    183,6 KB · Weergaven: 29
  • helpmij    116   15  aug  2020.png
    helpmij 116 15 aug 2020.png
    306,1 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Het is mij niet duidelijk of je nu wel of niet schijfcontrole hebt uitgevoerd (scannen uitvoeren) en niet doen wat er daar geschreven staat (niet nodig).

Typ anders in het zoekvenster onderin de Taakbalk: Opdrachtprompt > Als administrator uitvoeren
dan
typ achter C:\WINDOWS\system23>
cd\
enter
en dan chkdsk /f
doen wat er gezegd wordt!

Heb je nu wel of niet kunnen exporteren/kopiëren en hoe dan, welk programma.
Geef juiste en voldoende informatie die nodig is!

Bij een update naar W10 wordt alles meegenomen dus ook WLM met de e-mails en accounts. Maar zitten daar fouten in dan ook de fouten.

Microsoft drukt er immers op dat je in Windows 10 het programma MAIL gebruikt!

Dat ben ik in het algemeen met je eens (niet direct specifiek WLM) want ik ervaar ook steeds meer problemen.
 
Laatst bewerkt:
Email in Windows Live Mail kopiëren naar externe harde schijf

Bedankt.

Zie bijlage.
De opdracht chkdsk /f werkt niet.
Er komen andere meldingen die ik niet begrijp. Ik heb mijn Kaspersky uitgeschakeld, maar dat verandert niets. Ik heb alle programma's gesloten in de taakbalk en ik weet niet welk programma er nog draait op de achtergrond.
De link die in mijn vorig bericht staat bevat een volledige beschrijving voor het exporteren van de e-mailberichten en mappen, onderaan de pagina bij iFiredog.
Dus dit heb ik uitgevoerd en de mappen zowel als de e-mailberichten staan nu op mijn externe schijf.
Grtz,
slavik ;)
 

Bijlagen

  • helpmij   116    16 aug 2020.png
    helpmij 116 16 aug 2020.png
    483,7 KB · Weergaven: 32
Mooi, dat het gelukt is.

Er komen andere meldingen die ik niet begrijp.
Dat zal bij computers altijd zo blijven!

Kun je daar wat aan doen?:eek: Ja.:thumb: Al begrijp je geen woord Engels dan nog kun je Google vertaling gebruiken. Vertalen kan met sleutelwoorden, teksten maar ook hele pagina's.

Er staat dat chkdsk niet uitgevoerd kan worden omdat Windows draait en de schijf in gebruik is. Uitvoering kan pas/vindt plaats als de computer opnieuw opgestart wordt. Y/J = Yes-Ja N/N = No-Nee

Dan typ je Y of J > enter

Als je dan de e-mailberichten exporteert, doe je de accounts en contactpersonen ook?
 
Laatst bewerkt:
Email in Windows Live Mail kopiëren naar externe harde schijf

Thanks.
Zoals je gevraagd hebt stuur ik hierbij in bijlage de screenshots van de log die gemaakt is na de commando -line chkdsk /k.
Misschien dat jij daar iets vindt wat de fout in Windows Live Mail veroorzaakt.


Als je dan de e-mailberichten exporteert, doe je de accounts en contactpersonen ook?
Ik heb tweemaal de bewerking toegepast: de eerste maal volledig Windows Live Mail en de tweede keer de Post IN en Verzonden Items.
Grtz,
slavik :thumb:
 

Bijlagen

  • helpmij  118   16 aug  2020.png
    helpmij 118 16 aug 2020.png
    82,9 KB · Weergaven: 24
  • helpmij   118   16  aug  2020.png
    helpmij 118 16 aug 2020.png
    83,8 KB · Weergaven: 23
Mooi gedaan!

Misschien dat jij daar iets vindt wat de fout in Windows Live Mail veroorzaakt.

Nee, dat kan ik niet zien. Wel dat Windows correcties aan het bestandssysteem heeft gedaan en dat verdere actie niet nodig is. Dus dat is een goed teken.

Accounts en contactpersonen staan los van de e-mailberichten export. Dat moet je apart doen.

Accounts
Linksboven > Bestand > E-mail exporteren > Account > en daar staan de accounts. Deze kun je stuk voor stuk exporteren > klikken op accountnaam en exporteren en herhalen voor alle accounts

Contactpersonen
Open linksonder > Contactpersonen en rechtsboven zie je > Exporteren
 
Laatst bewerkt:
Email in Windows Live Mail kopiëren naar externe harde schijf

Nogmaals dank voor de hulp. Mijn accounts zijn ook geëxporteerd. Contact personen gebruik ik niet. De links die zijn aangegeven verwijzen naar het overbrengen van de emailberichten uit Windows Live Mail naar Windows Outlook client. Je moet wel een betaalde converter tool kopen wil je de eml formaten naar de PST formaten switchen, die nodig zijn in Windows Outlook Client. De free versie zal wel gelimiteerd zijn op een bepaald aantal e-mailberichten die je kunt ontvangen en verzenden.
Download demoversie nu: -
Om EML to PST Converter gratis te testen, download de gratis proefversie op uw pc en controleer de compatibiliteit. Werkt op dezelfde manier als de versie met volledige licentie. De proefversie kan tot 10 EML-bestanden converteren naar het PST-bestandsformaat. U moet de volledige versie kopen om volledige toegang te krijgen.
Vermits ik een upgrade zal doen van Windows 8.1 naar Windows Home 10,waarin het e-mailprogramma MAIL is gebakken, kijk ik niet uit naar andere e-mail programma's waarvoor je moet betalen, wil je niet vastgepind worden op slechts 10 EML-bestanden die worden geconverteerd naar het PST-bestandsformaat.
Grtz,

slavik ;)
 
Oké De topic kan worden gesloten.Ik heb mij onnodig druk gemaakt over het verplaatsen van mijn e-mailberichten en accounts.Want na de installatie van Windows 10 was Windows Live Mail nog volledig ter beschikking .Soms heb ik toch de indruk dat Menno Schoone wat overdrijft bij zijn raadgevingen.
grtz,
slavik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan