• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Email lijst in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan65

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Ik ben in Excel een lijst aan het maken met emailadressen. Excel zet dit automatisch om tot een hyperlink.
Als ik een foutje zie, klik ik in de cel om te verbeteren, maar dan start automatisch
het mailprogramma op.
Als ik klik en de muisknop langer ingedrukt houd, dan kan ik wel editeren, maar de korte klik is zo standaard in Windows, dat ik telkens kort klik (en het mailprogramma opstart).

Kan ik de cellen met emailadressen zo formatteren dat Excel dit niet omzet tot hyperlinks ?

Hoi,
Je kan de cellen met email-adressen selecteren, kopieren en daarna met je rechtermuisknop in de bovenste cel klikken waar vandaan de adressen weer moeten komen. Vervolgens klik je in "plakken speciaal" en kiest bij "plakken" voor waarden.
Succes.

Beste Johan65;)

Met een rechtermuisklik op het e-mail adres klikken, er verschijnt een submenu waarin staat de hyperlink bewerken.
Hier kan je het e-mail adres wijzigen.

Groetjes Danny. :thumb:

Johan65, Ik heb het idee dat je alleen maar een lijst bij wilt houden van die mailadressen, maar ze vooral niet wilt gebruiken als link vanuit Excel.
Als dat zo is, kan je ook na het invoegen van wat nieuwe adressen deze korte subroutine runnen. (wel eerst ff in een standaard module van je VBE zetten)
Code:
Sub VerwijderHyperlinks()

Selection.Hyperlinks.Delete

End Sub
Selecteer hiervoor je hele kolom met die adressen en start de code. In een klap zijn alle hyperllinks verdwenen en kan je dus aanpassen wat je wilt zonder het gevaar dat je naar je mailprogramma schiet...

Groet, Leo

Bedankt voor de snelle reacties.
Eigenlijk ben ik niet op zoek naar een oplossing om de hyperlinks te verwijderen,
maar naar een methode om ze niet laten te onstaan, bijvoorbeeld door ergens
een optie af te vinken, of door de cellen op voorhand te formatteren.
Als Excel een @ ziet, na editeren van een cel, dan maakt hij hiervan automatisch
een hyperlink.

:confused:

Het is natuurlijk ook mogelijk dat het niet ingesteld kan worden ?

Johan65, Ja hoor dat kan wel! Via Tools (NL: Extra) > Auto Correct Options (NL: ???) kan je in de pop-up in het tabje 'Autoformat as you type' (NL: ???) het vinkje uitzetten. Mailadressen en URL's worden dan gewoon als tekst genoteerd.

Groet, Leo

p.s. Sorry, ik werk met een engelse versie en weet dus niet de menu-opties goed te vertalen.:rolleyes:

Dit is inderdaad hetgeen ik zocht en niet kon vinden.

Dankjewel !

Hier heb ik ook lang naar gezocht. Dus bedankt voor de oplossing.
Nog een tip. Mocht je die functie aan willen laten staan kan je ook de undo knop indrukken nadat een ongewilde automatische hyperlink is onstaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan