email link onedrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

fbijltje

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Krijg een mailtje via OneDrive van een kennis...de link "Alles downloaden" vraagt om een toepassing...Welke toepassing is dat?

Mogelijk een behandelaar van .zip bestanden, zoals Windows Verkenner zélf of (bijv.) 7-zip
Overigens neem ik aan dat de extensie er ook bij staat; staat daar .zip dan geldt het verhaal van hier boven. Staat er echter (bijv.) .doc, .docx dan moet je Microsoft Office Word hebben (of een vervanger, zoals Writer van OpenOffice of een lezer, zoals de Word Viewer), staat er .ppt, .pptx etc., dan heb je een Microsoft Office Powerpoint nodig (of een lezer ervan, zoals de Powerpoint Viewer).

Mogelijk zou een schermafdruk het voor ons duidelijk maken, maar ik vermoed toch sterk dat je de extensie van de te downloaden bijlage(n) wel moet kunnen achterhalen zonder een schermafdruk.

Tijs.

...ik heb de extensie kunnen achterhalen. Onderin staat dat er een bijlage is met extensie wpostx. Na wat speurwerk op internet blijkt het van Windows Live Writer te zijn...deze op mijn PC geinstalleerd en de extensie aangepast, wpost en inderdaad de writer start op maar wil dan dat ik een account aanmaken en zonder dat gaat het niet verder..en dat wil ik niet.

Mooi dat je nu in beeld hebt wat voor bestand het over gaat.

Ik zou bij die kennis eisen/vragen dat die je de bijlage opnieuw stuurt, maar dan in een bestandsformaat dat 'gangbaarder' is dan dat wpostx.
Denk aan .docx etc. die (bijv.) met OpenOffice / Libre Office te openen is (of evt. met de Word Viewer van Microsoft, die gratis is maar alleen bruikbaar voor bekijken/afdrukken, niet voor bewerken).
Is het niet de bedoeling dat je erin gaat aanpassen, dan zou .PDF ook prima geschikt zijn, want te openen/afdrukken in Adobe Acrobat Reader of Foxit Reader etc.

Tijs.

Bedankt Tijs voor het meedenken... ik heb inmiddels gevraagd het bestand niet via OneDrive te sturen maar als attachment aan de email...het is OneDrive die er een ander bestandsformat van maakt want het is een jpg bestand en daar zijn vele viewers van die het kunnen inlezen. Ik heb op dit moment de thumbnail gebruikt die in de email zichtbaar was en die kon ik opslaan als jpg bestand...Ik heb op internet geen 3rd party viewers gevonden voor de wpostx en wpos bestanden.

groet Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan