Email met bijlage komt terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Als ik een mail, met bijlage, naar mijn mail account bij Gmail mail dan komt terug met de onderstaande melding.

Reason: SMTP transmission failure has occurred
Diagnostic code: smtp;552 5.7.0 Illegal Attachment
Remote system: dns;gsmtp171.google.com (TCP|195.121.6.13|33083|64.233.171.27|25) (mx.gmail.com ESMTP 63si1460507rna)

Als ik een mail zonder bijlage mail dan gaat het wel goed ....... hoe kan dat nu weer ?

Jacco

p.s. de bijlage is nog geen 2 mb groot
 
Laatst bewerkt:
Als ik zoek bij gmail vind ik het volgende:
As a security measure to prevent potential viruses, Gmail does not allow users to receive executable files (such as files ending in .exe) that could contain damaging executable code.

Gmail does not accept these types of files, even if they are sent in a zipped (.zip, .tar, .tgz, .taz, .z, .gz) format. Any message of this type sent to your Gmail account will be bounced back to the sender.
Heef het hier mee te maken?

Dirk
 
Ja, het betreft een gedownload programmatje :(

Dan maar op een andere manier.

Bedankt.

Jacco
 
Heb je er dan geen zip van gemaakt?
Voor mijn part maak je van die exe even txt
 
Heb je er dan geen zip van gemaakt

Gmail does not accept these types of files, even if they are sent in a zipped (.zip, .tar, .tgz, .taz, .z, .gz) format


Voor mijn part maak je van die exe even txt

Hoe doe ik dat in Windows Xp. Als ik op het bestand ga staan dan kan ik de naam wel wijzigen maar hoe wijzig ik de extensie ?

Jacco
 
Je rechtsklikt op het bestand en je wijzigt exe in txt.
Dit lukt altijd tenzij het file 'vastgehouden wordt.
 
Helpmij accepteert ook geen exe en scripts.
Ik doe een bijlage hierbij die jouw virusscanner laat opspringen. Het is een goed script dus autorize meteen.
Je kunt hiermee msconfig vastzetten na wijzigen.
Krijg je dat vervelende scherm niet met opstarten.

Maak van de extensie weer vbs
 
Laatst bewerkt:
Vanuit welk account verstuur je een zip naar je Gmail account? Mijn Gmail account heb ik ook geintegreerd in Outlook Express. Dan heb ik dezelfde foutmelding met verzenden.
In webmail van Gmail lukt het wel om te verzenden.
Het ontvangen moet ik nog controleren maar dat kun je eventueel oplossen door te hernoemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan