• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

email met excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theophiel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2016
Berichten
81
Hallo beste forumleden,

Graag had ik wat hulp voor mijn probleem.
met onderstaande code, een deel ervan toch, verzend ik een mail. Onderwerp heb ik gelinkt aan cel Z1 die gelinkt is met een Textbox die je zelf invult.
Nu zou ik graag het gedeelte in de mail "Hier heb je een overzicht....." enz. ook via een gelinkte cel willen invullen omdat hetzelfde blad waarmee gemaild wordt ook nog voor andere toepassingen gebruikt wordt.
Is dit mogelijk?

Code:
StrSubject:=Range("Z1").Value, _
                                 Signature:=True, _
                                 Send:=False, _
                                 StrBody:="<H3><B>Beste renner,  </B></H3><br>" & _
                                          "<body>Hier heb je een overzicht van de gereden tijden per locatie, gerangschikt op datum." & _
                                          "<br><br><br><br>" & "In opdracht van de trainers" & _

Alvast bedankt op voorhand!
 
Dat kan je gewoon zo in een cel zetten:
A1.JPG
 
Hartelijk dank voor de reactie,

Aangezien ik dit zelf zelden gebruik, zou ik het liever gebruiksvriendelijker willen hebben, via een textbox eventueel.
is dit mogelijk?
 
Geen idee wat je bedoelt. Het maakt toch niet uit of je dat in een cel of in een tekstbox invult?
 
Hey edmoor,

ik heb het uiteindelijk zo opgelost, ik weet niet dat het netter kan maar dit is wat ik bedoel.

Code:
 StrSubject:=Range("Z1").Value, _
                                 Signature:=True, _
                                 Send:=False, _
                                 StrBody:=Range("AA1").Value
Code:
Private Sub Cmd_Sluiten_Click()

  Sheets("verzendblad").Range("AA1").Value = "<H3><B>Beste renner,  </B></H3><br>" & Range("AB1") & "<br><br><br>" & Range("AD1") & _
                                             "<br><br>" & "Mvg" & "  " & Range("AF1")
                
                
    Me.Hide
End Sub

Private Sub TxB_Onderwerp_Change()
    Sheets("verzendblad").Range("Z1").Value = TxB_Onderwerp
End Sub

Private Sub TxB_Opstellen_Change()
    Sheets("verzendblad").Range("AB1").Value = TxB_Opstellen
End Sub
Private Sub TxB_Eindtittel1_Change()
    Sheets("verzendblad").Range("AD1").Value = TxB_Eindtittel1
End Sub
Private Sub TxB_Eindtitel2_Change()
    Sheets("verzendblad").Range("AF1").Value = TxB_Eindtitel2
End Sub
 
Ok. Je wil dus de tekst inclusief bijbehorende HTML opmaak vanuit VBA in een cel zetten.
Ik begreep dat het uit een cel gelezen moest worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan