Email naar mms converter

Status
Niet open voor verdere reacties.

beta1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Weet iemand hoe ik een email naar mms kan sturen?

situatie
intranet geen internet beschikbaar, alarm systeem wat op windows draait en alleen kan emailen.

ik zoek een programma die offline, zonder internet email om kan zetten naar een 06 nummer zodat een gsm/mms modem het plaatje kan verzenden.

Daar zijn wel mogelijkheden voor. Het hangt echter sterk af van wat er in je intranet aanwezig is. Heb je bijv. een mailserver en zoja, welke?

re

helaas geen email server aanwezig, helemaal geen internet aanwezig alleen een gsm/mms modem die kan verzenden

draait op windows 7x64 Enterprise

Je zult dan toch eerst iets van een mailserver moeten opzetten. Dit om de email op te vangen die het systeem verstuurd. Daarna zul je dit moeten omzetten naar MMS.

Leg eens uit wat voor alarmsysteem het is en waar het gebruikt wordt. Dan kunnen we van daaruit oplossingen verzinnen.

re

het is een ip camera pakket van Milestonesys xprotect Enterprise, er hangen +/- 15 IP camera's aan.

het is de bedoeling dat bij alarm een plaatje wordt verzonden naar een mobiel nummer.

het pakket kan emailen maar dan heb ik wel internet nodig wat niet kan/mag

het pakket kan ook SMS versturen wat werkt maar daar krijg ik alleen tekst in, geen plaatje.

Klinkt vooral als een organisatorisch probleem. Met een beetje firewall kun je prima de pc in kwestie afschermen en er toch voor zorgen dat een email verstuurd kan worden. Desnoods alleen richting bepaalde emailadressen of domeinen.

Technisch ontkom je er niet aan om in de huidige situatie een mailserver op te zetten. Deze moet je daarna voorzien van extra software om de email naar het gsm modem te versturen. Voor zover ik weet heb je het dan over betaalde software. Die is vooral voor enterprise gebruik en niet goedkoop.

re

ik weet dat je van alles en nog wat kan opzetten en alles veilig dicht zetten maar er is geen internet verbinding mogelijk.

ik heb al een andere oplossing gevonden,met wat aanpassingen van een visual basic voorbeeld van hun,laat ik nu de milestone mail opvangen en plaatje verkleinen, alleen krijg ik de verzending nog niet goed zit een ) net voor het nummer die nog even moeilijk doet..

http://www.activexperts.com/axscript/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan