Sponzenbroekske
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 nov 2007
EXCELL 2010
Dit heb ik op het forum gevonden voor men eerste vraag
Maar nu is het de bedoeling dat het de mail verstuurd naar een adres in een bepaalde cell van het actieve werkblad.
Dit blad wordt dan opgeslagen in PDF en die PDF moet in bijlage worden gezet. Maar bovenstaande code stuurt steeds dezelfde bijlage als ik me niet vergis.
Voor de tweede vraag heb ik niets gevonden.
ik wil namelijk uit een keuzelijst een klant kiezen (opgeslagen klantenlijst in een ander tabblad), die dan automatisch in de voorbestemde cellen wordt ingevuld, MAAR als de klant nog niet bestaat wil ik die zelf in die voorbestemde cellen invullen en vervolgens in de eerstevolgende lege regel van de klantenlijst opslaan (met een druk op een knop ofzo).
Dank bij voorbaat
Dit heb ik op het forum gevonden voor men eerste vraag
Code:
Sub Offerte_mail()
'
' Offerte_mail
' Offerte versturen per e-mail.
'
'
Set App = CreateObject("Outlook.Application")
Set Itm = App.CreateItem(0)
With Itm
.Subject = Range("S33")
.To = "xxxx@xxx.xx"
.CC = "xxxx@xxx.xx"
.body = "Bijgaand de door gevraagde offerte als pdf bestand." & vbCrLf & vbCrLf
.Attachments.Add ("N:\Complete dossiers offertes en opdrachten\2008\xxxxxxxxxx.pdf")
.Send
End With
End sub
Maar nu is het de bedoeling dat het de mail verstuurd naar een adres in een bepaalde cell van het actieve werkblad.
Dit blad wordt dan opgeslagen in PDF en die PDF moet in bijlage worden gezet. Maar bovenstaande code stuurt steeds dezelfde bijlage als ik me niet vergis.
Voor de tweede vraag heb ik niets gevonden.
ik wil namelijk uit een keuzelijst een klant kiezen (opgeslagen klantenlijst in een ander tabblad), die dan automatisch in de voorbestemde cellen wordt ingevuld, MAAR als de klant nog niet bestaat wil ik die zelf in die voorbestemde cellen invullen en vervolgens in de eerstevolgende lege regel van de klantenlijst opslaan (met een druk op een knop ofzo).
Dank bij voorbaat
Laatst bewerkt: