Email nieuwe Internet providor "Snow" - Belgie - Instellen SMTP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Ik ben recentelijk overgestapt van internet providor Base (adsl) naar Snow ( vdsl ), (nieuwe providor ).
Echter , toen ik al overgestapt was bleek dat ik geen email meer kon versturen met Outlook.
Dat komt natuurlijk omdat ik naar een ander netwerk ben overgestapt waardoor ik ook geen gebruik meer kan maken van de smtp server van Base. Bij nader informeren blijkt dat je bij Snow geen gebruik kunt maken van een smtp server om email te versturen met Outlook. Snow support suggereert een extra abonnement van het zg. Snow cloud waar je online email kan versturen / ontvangen ( 3 euro per maand)
Maar ik blijf liever gebruik maken van Outlook.
Snow maakt gebruik van het Belgacom netwerk. Ik heb geprobeerd een smtp server in te stellen van Belgacom , maar dat was ook geen succes. Misschien heeft iemand nog een andere suggestie ?

bvd !

Gebruik de SMTP server van Gmail.

smtp.gmail.com
SSL Port 465
StartTLS Port 587

dank voor uw reactie. Ik dan wel aangewezen op een nieuw email-account van GMail. Ik heb nu een email account bij Zonnet (naam@zonnet.nl)
en kan dat dan niet meer gebruiken. Misschien is er ook een mogelijkheid om mijn huidig email adres te blijven gebruiken ?
bvd.

Dat zonnet account blijf je gewoon gebruiken voor inkomende mail.
Het Gmail account gebruik je dan alleen voor het verzenden van mail.

Graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan