Email probleem outlook express

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eflux

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2005
Beste mensen,
Sinds ruim een week heb ik grote email problemen. Van de emails die ik verzend komen een aantal niet bij de bestemmeling. Deze mails staan ook niet in de map verzonden items. Van de emails die ik van andere toegezonden krijg ontvang ik er een groot aantal niet. Kortom outlook express is niet meer betrouwbaar. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn.
Bestaat er de mogelijkheid dat ik op de eene of andere wijze outlook express opnieuw kan installeren ZONDER mijn HD opnieuw te moeten formateren.
A;lvast bedankt voor de moeite. Graag antwoord via rogerverburgh@gmail.com
want outlook express vertrouw ik niet!
Vriendelijke groet,
Roger

Hallo Roger,

Outlook Express is een onderdeel van Internet Explorer en kan niet apart geinstalleerd worden. Welke versie van Internet Explorer heb je? Hangt ook samen met je versie van Windows. Kijk anders rond op deze site. http://www.microsoft.com/windows/ie_intl/nl/default.mspx

De Oulook Express bestanden vind je in C:\Program Files\Outlook Express. Het uitvoerende bestand is msimn.exe.

Maar belangrijker is te achterhalen wat er een week geleden gebeurd is, waardoor OE ontregeld is. Heeft er een belangrijke update plaatsgevonden, is er een Service Pack geinstalleerd?

Roger, allereerst...........haal je emailadres weg. Dat is goed voor spam.
Je kunt een paar dingen proberen.
Begin maar met uninstallen van Outlook Express.
Start/progr.toegang en instellingen/windowsonderdelen
Scroll naar OE en haal het vinkje weg.
Sluit je pc af/Start weer op.
Nu herhaal je wat hierboven staat en je zet weer een vinkje voor OE.

Nu zul je moeten kijken of het wat geholpen heeft.

Wat je ook nog kunt doen. Soms kan een mail met een te grote bijlage ook de boel van streek maken.
Om dit te verhelpen ga je de verkenner in Extra/mapopties/weergave.
Helemaal onderaan staat iets over bestanden zichtbaar maken.
Maak ze zichtbaar.
Neem nu de zoekfunctie en zoek naar *.dbx
Je ziet daar o.a. PostvakIn/PostvakUit/Verzonden items
Als je veel mail laat staan in PostvakIn dan raak je dit kwijt. Idem dito voor VerzondenItems.
Verwijder die 3 mappen.
Sluit je pc af/ Start opnieuw op en start OE.
OE maakt nu nieuwe postvakken enz aan.

En als dit allemaal niet helpt dan ben ik benieuwd wat Caspar ons te vertellen heeft.
Ik heb n.l. Gmail in OutlookExpress maar tot nu toe geen problemen :)

Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Neem nu de zoekfunctie en zoek naar *.dbx
Je ziet daar o.a. PostvakIn/PostvakUit/Verzonden items
Als je veel mail laat staan in PostvakIn dan raak je dit kwijt. Idem dito voor VerzondenItems.
Verwijder die 3 mappen.
Sluit je pc af/ Start opnieuw op en start OE.
OE maakt nu nieuwe postvakken enz aan.
Ik zou deze weg achter de hand houden en eerst proberen mij passende IE te downloaden en te installeren in de reparatiemodus, in de hoop OE terug te hebben met al mijn postvakken nog gevuld. Maar wel eerst de oozaak van ontregelde OE achterhalen.

Ja, dat is een idee.
Bij mij fietsen de mailtjes keurig hun mapjes in maar dat is niet bij iedereen het geval heb ik gemerkt :)
Maar......topicstarter kan nog steeds bij zijn mail. Er moeten alleen 1 tot 3 mappen aangemaakt worden waar
al die mailtjes dan tijdelijk heen kunnen.
Wel zou ik, mocht IE gerepareerd worden voor de zekerheid een kopie van al die dbx-files en wab maken en het
even op een andere plek parkeren. Zekerheid voor alles.

Laatst bewerkt:
Beste mensen,
Alvast bedankt voor deze reacties.
Ik zal het uitproberen en jullie horen het wel. Waar kan ik IP downloaden ? :o

geen email kunnen verzenden sinds 4 dagen

hoi.
ik zit ook met het probleem dat ik sinds een aantal dagen geen email kan verzenden naar bepaalde email adressen?
hoe kan dit en wat is er aan te doen eventueel

dit krijg ik terug,

This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed. patrickkawa@hotomail.com

gr Eric

Laatst bewerkt:
Topic stamt uit 2006, niet meer actueel dus. Bovendien, graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers en de oorspronkelijke vragensteller.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan