email-responder

Status
Niet open voor verdere reacties.

docowebmasters

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2001
Ik ben op zoek naar een script dat als iemand mij een mail heeft gestuurd dat deze persoon/instelling direkt een keurig antwoordje [automatisch] van mij krijgt teruggezonden met bijvoorbeeld daarin een bedankje
wie kan mij daar aan helpen.
Ik werk met outlookexpress en heb al vanalles geprobeerd maar het lukt mij niet om een script of iets dergelijks,laat staan een oplossing te vinden
wie o,wie kan mij helpen
bijvoorbaat mijn dank
Graag zie ik reakties tegemoet
docowebmasters

Laatst bewerkt:
hai,

een script heb ik niet voor je, maar misschien dat je hier wat mee kunt:

Je kunt outlook express zo instellen dat hij inkomende mailtjes automatisch beantwoord met een standaard mailtje. Het enige is dat zover ik weet dit standaard mailtje wordt meegestuurd als bijlage in een ander mailtje maar goed....

Als je dit wilt doen begin je eerst met het maken van het e-mailbericht dat je standaard terug wilt sturen. Dit doe je gewoon door een nieuw e-mail bericht te maken, de gewenste tekst typen, en vervolgens sla ja dit bericht op ergens op je harde schijf (mijn documenten bijv) (bestand --> opslaan als)

Als je dit gedaan heb, ga je in Outlook Express naar "Extra --> Berichtregels --> E-mail --> dan kies je nieuw.
Vervolgens moet je de voorwaarden aangeven waaraan een inkomend mailtje moet voldoen om zo'n automatisch berichtje van jou terug te krijgen. Dit kan bijv. zijn bij bepaalde afzenders, als je meerdere accounts heb en het geld voor 1 account kan je deze selecteren of voor alle inkomende berichten.) Je vinkt de gewenste voorwaarde aan, en vervolgens kan je in het derde vak de voorwaarde specificeren door op het blauwe gedeelte te klikken.

Daarna kies je in het 2e vak de gewenste actie, en dat is in jouw geval dus "beantwoorden met een bepaald bericht". Ook dit moet je in het 3e vak specificieren door op het blauwe gedeelte te klikken. (hier kies je dus de e-mail die je in het begin had opgeslagen.)

Vervolgens klik je 2x op ok en klaar!

het is een heel verhaal geworden, ik hoop dat het duidelijk is en dat je er wat aan hebt, anders laat je het maar weten.

groet'n

Heinikken

Ik denk wel dat je dan je outlook express constant moet laten openstaan, anders stuurt hij geen mailtje terug.

Dat is waar. Maar anders worden de berichten verstuurd op het moment dat OE wordt geopend en de nieuwe mailtjes worden binnen gehaald...

Geplaatst door Heinikken
Dat is waar. Maar anders worden de berichten verstuurd op het moment dat OE wordt geopend en de nieuwe mailtjes worden binnen gehaald...

Ik heb ooit eens een keertje zo'n auto-reply ingesteld toen ik op vakantie was, en niemand ontving natuurlijk een mailtje van mij, pas toen ik thuis was en mijn mailbox opende, stuurde hij alles automatisch, terwijl het dan al niet meer nodig was :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan