Email sharing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark2003

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2003
Berichten
67
Als we mijn email adres willen sharen in Microsoft Outlook lopen we tegen het volgende probleem aan. Ik heb mijn collega gemachtigd om mijn inbox/sent items te beheren. Hij krijgt dan inderdaad de mail van mijn inbox te zien. Als hij echter aan de mail van mijn account een reply geeft, gaat de sent items naar zijn account en niet naar de mijne. Met andere woorden ik weet niet bij terugkomst of er een actie is geweest. Iemand een idee hoe hier mee om te gaan? (we werken met exchange). Bedankt alvast. Gr, Mark
 
Je collega moet de rechten krijgen om e-mails onder jouw naam te verzenden. Niet alleen maar de rechten om je "verzonden items" map te openen.

Hier staat duidelijk uitgelegd hoe het moet gebeuren:
Send on behalve
Send on behalve using AD
Dit zal je exchange /domain administrator moeten doen.

Eens dat in orde is gebracht, kun je de "From" toevoegen in een mail (print screen).
Als je daar je naam invult, zal de mail onder jouw naam verzonden worden (maar zijn naam zichtbaar) en zul jij dus ook de antwoorden erop krijgen.
 

Bijlagen

  • from.jpg
    from.jpg
    21,4 KB · Weergaven: 29
Hallo,

Bedankt voor je reply en links. Tot dusver was het echter al gelukt. Het enige wat we willen
weten is dat als mijn collega een on behalf email verstuurd vanaf zijn email account, dat het verstuurde bericht bij mij in sent items komt en niet bij hem. Is hier een mogelijkheid voor?

THX.
 
Nope, toch niet met de default mogelijkheden die Exchange en Outlook je bieden.

Wat je wel kan doen, is de Exchange admin vragen om een "server-side" rule toe te passen die alle mails die je collega stuurd "on behalve of" forward naar jouw sent mailbox ook.

Dan heeft hij de mail in z'n sent items en zul jij de mail daar manueel naartoe moeten slepen. Tenzij je natuurlijk op jouw outlook ook daar een rule toepast die deze mails automatisch van de inbox naar de sent items verplaatst.

Misschien dat er "third party" tools hiervoor zijn, maar ik ken er geen op dit moment.

Hope it helps ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan