Email splitsen voor 2 gebruikers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

quomania

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2001
Hallo, een kennis van mij zit met een probleem, waar ik zo ook de oplossing niet voor weet, misschien 1 van jullie?

Ze hebben een account bij Planet!

Vraag: Hij en Zij hebben allebei een gescheiden account op de computer, de 1e die zich aanmeld krijgt alle mail binnen... ook die voor de ander is bestemd.
Hoe kunnen ze het instellen, dat alle mail van hem in zijn emailbox komt en van haar in haar emailbox?

Ik heb het vermoeden dat alles via het hoofd emailadres gaat en ook nu ze allebei een alias hebben aangemaakt, zou het eigenlijk gesplitst moeten worden... maar de 1e die de pc aanzet krijgt alle mail binnen, ook die van de andere persoon!

b.v.d.

Lijkt me inderdaad het geval. Dit kun je niet oplossen. Computers snappen nu eenmaal niet welke email voor hem en welke voor haar is.

Wat je kunt doen is een tweede emailadres aanmaken. De meeste providers bieden namelijk gratis meerdere emailadressen aan. Standaard maken ze maar 1 adres. De overige moet je dan via de loginpagina van de provider activeren.

Hierna nog een het mailprogramma instellen voor 1 van beide adressen.

Tja, per internet aansluiting is er dus maar 1 hoofdemailadres, je kunt dan wel 50 aliassen aanmaken... dan zou je per account op de pc ook de alias moeten aanpassen!

Tja, per internet aansluiting is er dus maar 1 hoofdemailadres, je kunt dan wel 50 aliassen aanmaken... dan zou je per account op de pc ook de alias moeten aanpassen!

Ook bij Planet (KPN) kan je meerdere mailboxen aanmaken. Da's iets anders dan 'aliassen' ... !!!!
Zie hiervoor de help bij KPN

Voor 'hem' of voor 'haar' kan je dus een extra mailbox aanmaken
In Windows kan je een tweede account aanmaken, waarbij je ook een eigen versie van Outlook ter beschikking krijgt. Hier breng je de Accountgegevens onder van de extra mailbox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan