Email template breedte probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

simon911

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een e-mail template systeem gebouwd in PHP.

Screenshot:
template.png

In Hotmail en Gmail webmail ziet het er goed uit.
Maar in mijn e-mailprogramma Windows Live Mail, geeft hij de content div weer over het hele scherm.
Hij ziet waarschijnlijk de max-width van de content div niet.

Hoe kan ik dat oplossen? Heeft iemand hier vaker problemen mee gehad?

Alvast bedankt!

Beste kans om emails er correct uit te laten zien is door je te beperken tot het gebruik van html 3 en css 1.

En is max-height en max-width dan niet in CSS 1?

Laatst bewerkt:
Volgens het W3C niet -> http://www.w3.org/TR/REC-CSS1/ , maar die bron had je vast al bekeken.

Het is overigens niet zo dat HTML geformatteerde email een vastgestelde standaard heeft. Dus er is op geen enkele manier zekerheid te geven over de weergave van een specifieke email bij een specifieke ontvanger. Het probleem is zo mogelijk nog complexer dan een webpagina er voor alle browsers hetzelfde uit laten zien. Op internet lijkt er wel enige consensus te zijn dat als je je aan de redelijk oude standaarden voor HTML en CSS houdt je de beste kans hebt dat je email er goed uit ziet.

Inderdaad komt max-width en max-height pas bij CSS 2. Maar wat is dan een goede vervanger voor max-width en max-height?
Daar is toch eigenlijk geen goede vervanger voor?

Laatst bewerkt:
Ik weet even niet waar je naartoe wilt met je opmerking. De feiten liggen er gewoon daar kan ik niet zo veel aan veranderen. Je zult het moeten doen met het feit dat er geen definitie voor HTML email is. Verder dan best practices kom je niet. De oplossing ligt er dus niet in om tegen beter weten in functionaliteit te willen implementeren, maar door een slim ontwerp zo min mogelijk functionaliteit te gebruiken waardoor de kans op onjuiste weergave kleiner wordt.

Toch krijg ik met een andere emailtemplate generator, klaviyo.com, perfecte emailtemplates.
Op hetzelfde e-mailprogramma. Dus het moet toch kunnen, zou je zeggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan